کانون‌های مساجد گیلان به مدت ۹۰ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کانون‌های مساجد گیلان به مدت ۹۰ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به رقابت 90 روزه کانون های مساجد گیلان گفت:در قالب این طرح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید فعالیت‌‌های خود را در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی»  ثبت کنند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به آغاز طرح ملی «ایران قوی» در گام دوم انقلاب اسلامی از ۲۲ آبان همزمان با سراسر کشور در گیلان اظهار داشت: در قالب این طرح با عنوان « فهمای ۲» کانون‌های مساجد گیلان به مدت ۹۰ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه رقابت دومین رویداد ملی فهما به‌منظور معرفی پایتخت فرهنگ و هنر کشور است افزود: در قالب این طرح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید فعالیت‌‌های خود را در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» در سامانه بچه‌های مسجد به آدرسbachehayemasjed.ir ثبت کنند.

رضوانی نژاد با اشاره به پیش‌بینی ۳۸ برنامه شاخص در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری گفت: کانون‌ها در مجموع باید ۲۰ هزار امتیاز در  ۱۲ رواق و ۴۰ عنوان برنامه طراحی شده‌ این رویداد ملی کسب کنند و کانونی که بتوانند امتیاز لازم را به‌دست آورد به عنوان کانون برتر معرفی و تقدیر می‌شود.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۹۳۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان در این رقابت شرکت می‌کنند گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان مشارکت خوبی در اجرای این طرح به‌منظور کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور دارند که امیدواریم بتوانیم با همت همه کانون‌ها و ثبت فعالیت‌ها در دومین سال اجرای طرح موفق به کسب عنوان پایتخت شویم.

جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و  فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح کانون‌های مساجد مورد توجه این طرح ملی است که با رویکرد ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت مولفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد را از دیگر رویکردهای طرح ملی«ایران قوی» اعلام کرد و بیان داشت: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح، گروه رابطین کانون‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها تشکیل و نشست‌های توجیهی جهت چگونگی ثبت اطلاعات و آمار در سامانه مربوطه تبیین و تشریح شده است.