بیش از ۴۳ هزار کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد
بیش از ۴۳ هزار کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد
با هدف حفظ ايمني خطوط و افزايش پايداري جريان گاز، در سال گذشته، 43 هزار و 340 کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی سرپرست شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: این عملیات در همه مناطق و ۵۳ شهر استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه موضوع نشت یابی خطوط و تاسیسات گاز درجهت حفظ پایداری جریان گاز استان، گفت: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۳۰ درصد از مجموعه تاسیسات و خطوط گاز در گیلان مورد نشت یابی قرار گرفته است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

جمال نیکویی همچنین از انجام یک هزار و ۷۷۷  مورد بازرسی و نشت یابی از ایستگاه ها و بیش از ۹۱۱  هزار انشعاب گاز در سال گذشته خبر داد و گفت: با انجام این عملیات بیش از ۳۷ هزار نشتی شناسایی شد که نسبت به برطرف ساختن آن و ایمن سازی خطوط اقدام شد.

سرپرست شرکت گاز گیلان با اشاره به افزایش روزافزون متراژ شبکه و تعداد انشعاب گاز، آماده سازی برنامه زمانبندی مدون بر اساس استاندارد، شرایط جوی و اقلیم جغرافیایی و انجام عملیات نشت یابی به صورت دقیق و جامع را امری مهم و ضروری برشمرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه شرکت گاز مسئول حفظ ایمنی تاسیسات گاز تا درب منازل مشترکین می باشد، گفت: مسئولیت حفظ ایمنی داخل منازل بر عهده مشترکین گاز طبیعی است و مصرف کنندگان باید با بررسی مستمر تجهیزات و لوازم گازسوز، ایمنی منازل خود را تضمین کنند.

  • منبع خبر : گاز گیلان