رعایت اصل بی‌طرفی مجریان انتخابات، تکلیف است
رعایت اصل بی‌طرفی مجریان انتخابات، تکلیف است
استاندار گیلان گفت: رعایت اصل قانون بی‌طرفی مدیران و مجریان انتخابات نوعی تکلیف است و باید با دقت تمام رعایت شود و موضوع عدم ورود هیات‌های اجرایی و مدیران له یا علیه نامزدها و محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش پایگاه هبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲) در نشست تخصصی اعضای هیات های اجرایی ستاد انتخابات گیلان که با حضور محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در رشت برگزار شد، با بیان اینکه مدیران حق تبلیغ هیچ یک نامزدهای انتخاباتی را ندارند، اظهار کرد: با فراهم آوردن فضای آرام، بانشاط و اخلاق مدار می توان زمینه حضور گروه های سیاسی و مردم را در صحنه انتخابات فراهم کرد.

وی افزود: مدیران در حوزه‌های انتخابیه باید مسایل انتخابات را مرتب رصد کنند تا داوطلبان خارج از زمان قانونی تبلیغات، عمل نکرده و یا خلاف واقع مسائل را طرح و یا هتک حرمت نکنند و وعده‌های خارج از اختیار ندهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را مهم خواند و خاطرنشان کرد: مدیران، عملکرد و اقدامات دستگاه اجرایی خود را برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند تا در تریبون های رسمی مباحث خلاف واقعیت بیان شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی سیزدهم برگرفته از اراده مردم بوده و نظام و انقلاب ما به پشتوانه ملت است، اظهار کرد: مشارکت و پشتوانه مردمی در انتخابات برای ما مهم است و در این راستا تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان باید با قوت و محکم امور را پیش ببرند، اضافه کرد: فرمانداران دیدارها و هماهنگی های هفتگی با ائمه جمعه را فراموش نکنند در تریبون‌های نمازجمعه باید پیام‌های امید بخش به مردم داده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید با کاری جهادگونه برای مردم تبیین شود که رای دادن تکلیف قانونی، عامل بقاء و اقتدار کشور و نظام است، اظهار کرد: با تمهیدات لازم انتخابات باشکوه و پرشوری را در یازدهم اسفند رقم خواهیم زد.

وی با تاکید بر لغو همه مرخصی‌های مدیران و عوامل برگزاری انتخابات و فرمانداران تا پایان سال جاری خاطر نشان کرد: به مدیران تحولی، جهادی و مردمی نیاز است و باید همه شبانه روز پای کار باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم در سخت‌ترین شرایط پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و این راه را ادامه می‌دهند، اضافه کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی را نباید به همه امور گره زد.

عباسی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره می‌کوشند تا امنیت ما را بر هم بزنند اما با این اقدامات متوحشانه و ددمنشانه راه به جایی نمی برند.

محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این جلسه با تشریح قوانین جدید قانون انتخابات از عوامل دست اندرکار انتخابات استان گیلان خواست تا این قانون را به طور جدی مطالعه کرده و در مراحل مختلف روند انتخابات به آن توجه کنند.

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : استانداری گیلان