دستگیری قاچاقچیان و دست اندازان به عرصه های منابع طبیعی گیلان
دستگیری قاچاقچیان و دست اندازان به عرصه های منابع طبیعی گیلان
مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: تعداد چهار دستگاه خودرو حامل چوب قاچاق و نیز ۵۰ اصله الوار از گونه های جنگلی، توقیف و یک باند قاچاق چوب که از متخلفین حرفه ای و سابقه دار بودند، دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا- مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری گیلان میرحامد اختری در  این گفت وگو ، با اشاره به انتشار برخی اخبار، تصاویر و کلیپ هایی از درختان آسیب دیده و قطع شده در حوزه شهرستان شفت در هفته های اخیر، اظهار کرد: موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی های دقیق میدانی و برآوردهای عملیاتی، با دستگاه های قضایی، انتظامی، سربازان گمنام امام زمان و سپاه استان و شهرستان، جلساتی تشکیل و هماهنگی های لازم به منظور برخورد با متخلفین انجام پذیرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به استقرار اکیپ ویژه عملیاتی یگان حفاظت در شهرستان شفت، تصریح کرد: ضمن اجرای گشت های محسوس و نامحسوس در اراضی جنگلی و محورهای مواصلاتی و بعضا مسدود نمودن راه های جنگلی غیر عام المنفعه و انجام ایست بازرسی های شبانه و شناسایی و ورود به محل های اختفا و نگهداری چوب آلات قاچاق و همینطور بازرسی سرزده از کارگاه های صنایع چوبی، تعداد چهار دستگاه خودرو حامل چوب قاچاق و نیز ۵۰ اصله الوار از گونه های جنگلی، توقیف و یک باند قاچاق چوب که از متخلفین حرفه ای و سابقه دار بودند، دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

اختری با تشکر از حمایت های دستگاه قضایی، اشد مجازات را برای متخلفین و دست اندازان به عرصه های منابع طبیعی استان خواستار شد و تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه شفت و حضور برخی قاچاقچیان حرفه ای از همین منطقه و نیز بعضی شهرستان های دیگر استان که به دلیل منفعت جویی، هر از گاه خساراتی به گنجینه ارزشمند جنگل های هیرکانی وارد می آورند، اجرای اقدامات پیشگیرانه با همیاری ارگان های مرتبط، با شدت و حساسیت در دستور کار است.

وی از امن شدن بیش از پیش جنگل های استان گیلان برای قاچاقچیان چوب خبر داد و عنوان کرد: سودجویان و متجاوزان به حریم انفال بدانند که از چشمان تیزبین حافظان همیشه بیدار انفال و چنگال قانون، گریزی نخواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان از مردم خواست از طریق شماره تماس های ۱۳۹ و ۱۵۰۴(امداد جنگل و مرتع) به صورت شبانه روزی، هرگونه اخبار از تخریب، قطع درخت، تصرف و سایر موارد مرتبط با اراضی ملی را اعلام کنند تا به فوریت بررسی شود.

  • منبع خبر : ایسنا