رشد ۴/۸ درصدی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گیلان در دولت سیزدهم
رشد ۴/۸ درصدی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گیلان در دولت سیزدهم
در یکسال اخیر بیش از 60 هزار نفر از جمعیت استان گیلان به جرگه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی پیوسته و از تعهدات و خدمات آن بهره مند گردیده اند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با بیان اینکه با محوریت قرار گرفتن تولید و به دنبال آن ایجاد شرایط اشتغال بر اساس منویات مقام معظم رهبری و رونق بیشتر صنعت و همچنین اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در یکسال اخیر شاهد افزایش چشمگیر شمار بیمه شدگان اصلی نسبت به سنوات اخیر بوده ایم افزود : از سوی دیگر تعداد مستمری بگیران مشمول دریافت تعهدات بلندمدت نیز با احراز شرایط قانونی هر روز بیشتر گردیده و افزایش جمعیت این گروه از مخاطبان نیز سبب رشد افراد تحت پوشش شده است .

وی با گرامیداشت هفته دولت ، اظهار داشت : در یکسال اخیر که مصادف با استقرار دولت مردمی سیزدهم بوده ، جمعیت بیمه شدگان اجباری تحت پوشش در استان از ۲۵۳۳۳۶ نفر به ۲۵۹۲۲۵ نفر افزایش یافته است این رشد را معادل ۲/۳ درصد برشمرد و خاطر نشان ساخت استقبال وسیعی نیز در بیمه های حرف و مشاغل آزاد بویژه در گروه زنان خانه دار داشته ایم بگونه ای که افراد تحت پوشش این حوزه با ۴۳/۵ درصد رشد از ۶۸۳۹۰ نفر به ۹۸۱۹۳ نفر افزایش یافته اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین خاطر نشان ساخت تعداد بازنشستگان تحت پوشش در یکسال اخیر با ۸ درصد رشد از ۹۸۶۷۷ نفر به ۱۰۶۵۵۱ نفر و تعداد ازکارافتادگان با ۱/۵ درصد رشد از ۶۹۵۵ نفر به ۷۰۶۴ نفر رسیده است .

علی حسین نژاد با بیان اینکه تعداد پرونده های فوتی مستمری در طی یکسال گذشته بیش از ۳۰۰۰ فقره افزایش داشته ، افزود : بازماندگان بهره مند از مستمری مربوطه در این حوزه از ۵۱۷۵۸ نفر به ۵۵۷۲۱ نفر رسیده که بیانگر رشد ۷/۶ درصدی میباشد .

وی در پایان با اشاره به اینکه مجموع جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گیلان با احتساب افراد تبعی بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران در ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۶۰۷۱۱ نفر بوده است اذعان داشت این تعداد در حال حاضر با ۴/۸ درصد به ۱۳۲۱۳۴۲ نفر افزایش یافته است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان