بیش از ۴۰۰۰ بیمه شده اصلی جدید به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان پیوستند
بیش از ۴۰۰۰ بیمه شده اصلی جدید به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان پیوستند
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان به استناد گزارش مرکز آمار و اطلاعات این مجموعه با ابراز خرسندی از روند گسترش روزافزون پوشش بیمه ای در جامعه ، از رشد 3/3 درصدی تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در سالجاری و افزایش آن به بیش از 470 هزار نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد بر اساس آخرین آمار منتشره از مرکز آمار و اطلاعات این اداره کل افزود : در یکماهه آذرماه سالجاری ۱۸۰۰ نفر به بیمه شدگان اجباری و ۲۲۰۰ نفر به بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد استان افزوده گردیده است .

وی همچنین اظهار داشت میزان بیمه شدگان اصلی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه ۳/۳ درصد رشد داشته که شامل افزایش یازده هزار نفری بیمه شدگان اجباری و رشد ۸ هزار نفری بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همجنین اذعان داشت پس از جندین سال نیز تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از کانال ۷۰۰۰ نفری خارج و در پایان آذرماه به ۶۹۷۷ نفر کاهش یافت که مجموع تغییرات شکل گرفته با رشد بیمه شدگان مشمول قانون کار و تنزل مقرری بگیران نویدبخش رونق اقتصادی و شرایط بهتر حوزه اشتغال میباشد .

علی حسین نژاد با ابراز خرسندی از روند مطلوب گسترش پوشش های بیمه ای در جامعه ، افزود : تا پایان آذرماه امسال بیش از ۶۰ هزار نفر راننده ، کارگر ساختمانی و بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشته اند .

وی خاطر نشان ساخت با احتساب افراد تبعی تعداد بیمه شدگان از یک میلیون نفر گذشته و افزون بر ۱۷۵ هزار نفر مستمری بگیر نیز به اتفاق افراد تحت تکفل خود جمعیتی افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از عائله تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان