راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از شاهکارهای دولت سیزدهم است
راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از شاهکارهای دولت سیزدهم است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را از شاهکارهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج با حمایت این صندوق تقریباً رایگان درمان می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، چهارمین نشست کمیته استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان عصر روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمود عاطف راد – مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان، تعدادی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نمایندگان بانک‌های عامل در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ، راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را یکی از شاهکارهای دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: این صندوق یکی از برجسته‌ترین اقدامات دولت مردمی آیت‌الله رئیسی برای مردم مستضعف و کم برخوردار جامعه است.
وی با اشاره به برخی از مزیت‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، افزود: بیماران صعب‌العلاج و خاص با قرار گرفتن تحت پوشش این صندوق ، تقریباً رایگان درمان خواهند شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج و خاص در بیمارستان‌های دولتی کاملاً رایگان است و دولت مازاد هزینه‌های بیمه‌ای را نیز تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
دکتر آشوبی یکی دیگر از اقدامات حمایتی دولت در حوزه سلامت را طرح دارو یار برشمرد و گفت: در این طرح دولت مستقیماً مابه‌التفاوت قیمت دارویی را به بیمار و مصرف‌کننده پرداخت می‌کند و می‌توان گفت هیچ‌گاه تا این اندازه توزیع یارانه دارو عادلانه نبوده است.
وی بر ضرورت گسترش تبلیغات و پرداخت رسانه‌ای جهت معرفی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: بسیاری از بیماران و مردم از مزیت‌های صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بی‌خبرند. ازاین‌رو لازم است برای تبلیغات گسترده ، همه ظرفیت‌ها پای‌کار باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه‌جانبه در ارائه خدمت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: خدمات این صندوق ،  کمک‌های شایانی به ذینفعان آن می‌کند و باید علاوه بر همگرایی و همدلی، زمینه را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیز فراهم کنند.
گفتنی است در این نشست، دکتر محمود عاطف راد – مدیرکل بیمه سلامت استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را ارائه کرد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان