ذخیره‌سازی راهکاری برای پرنکشیدن مرغ از سفره شب عید
ذخیره‌سازی راهکاری برای پرنکشیدن مرغ از سفره شب عید
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ذخیره‌سازی مرغ هم‌اکنون در حال انجام است و این امر از نوسانات قیمت مرغ در شب عید پیشگیری می کند.

حجت علی‌اکبرنژاد اظهار کرد: از هم اکنون برای ذخیره مرغ شب عید مردم گیلان در حال برنامه ریزی هستیم و روزانه ۵۰ تن مرغ ذخیره می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های قطب تولید کننده مرغ در کشور است، افزود: روزانه در استان ۷۰۰ تن مرغ تولید که ۲۵۰ تن آن در گیلان مصرف و مازاد آن به دیگر به استان‌ها از جمله تهران صادر می‌شود.

علی‌اکبرنژاد هدف اصلی از ذخیره سازی گوشت مرغ را حمایت از تولیدکنندگان و مرغداران، تنظیم قیمت بازار، تثبیت قیمت مرغ و همچنین در راستای سیاست های دولت در حفظ اشتغال و حمایت از تولید برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی‌ها ضمن کمک و حمایت از تولیدکنندگان مرغ موجب می‌شود قیمت مرغ متعادل بماند و مردم نگران نوسانات قیمت بازار مرغ نباشند میزان تولید مرغ در گیلان بیش از نیاز است و هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: قیمت مرغ در بازارهای مصرف گیلان به قیمت هر کیلو ۳۱ هزار تومان است که گاهی به دلیل افزایش تولید در مرغ فروشی ها حتی ۲۹ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

  • منبع خبر : ایسنا