نشست هم اندیشی اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در رشت برگزار شد
نشست هم اندیشی اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در رشت برگزار شد
به منظور رفع چالش های پیش رو و هم اندیشی، نشست بررسی چگونگی اجرای "برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع مبتنی بر مراقبت های اولیه سلامت در چارچوب ساختار شبکه بهداشت و درمان " ، با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ نشست هم اندیشی اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع مبتنی بر مراقبت های اولیه سلامت  در چارچوب ساختار شبکه بهداشت و درمان با حضور محمدتقی آشوبی-  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، معاونان و مدیران دانشگاه ، در سالن اجلاس معاونت بهداشتی برگزار شد.
 دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این نشست،  با بیان اینکه برای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری باید با  همه بخش ها ، نهادها و دستگاه های مرتبط در سطح شهرستان ها هماهنگی لازم صورت گیرد، اظهار داشت ؛ به منظور اجرای صحیح  این برنامه  که  برای ارتقای سلامت جامعه و رفع هزینه های مردم در حوزه ی سلامت تاثیر بسزایی خواهد داشت، باید نظارت های دقیق بر اجرا صورت گیرد.
وی  افزود ؛ در این خصوص، چالش های احتمالی که از اجرای این برنامه به ذهن متبادر می شود به سمع و نظر مدیران و سیاست گذاران وزارت بهداشت خواهد رسید.
در ادامه ی این نشست  دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه نیز ضمن ارائه ی گزارشی از پیشینه ی اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی در سطح استان از سال ۱۳۸۴،  گفت : با توجه به شرایط اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند در سطح استان خدمات برنامه پزشک خانواده شهری را دریافت خواهند کرد.
 وی  یادآور شد ؛ شهروندان شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، انزلی، تالش، رشت، رودسر، صومعه سرا، لاهیجان، فومن و لنگرود، مشمول اجرای برنامه پزشک خانواده شهری می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به خدماتی که از سوی پزشک خانواده شهری و کادر همراه وی باید به شهروندان ارائه شود، تصریح کرد ؛ ۳۷ خدمت اصلی توسط پزشک خانواده شهری و مراقبان سلامت در قالب اجرای این برنامه به شهروندان ارائه خواهد شد.
 دکتر رضوانی ضمن تشریح چالش های پیش روی اجرای برنامه پزشک خانواده شهری ، تاکید،کرد  ؛  برای اجرای این برنامه، ۴۰۸ پزشک و ۸۱۶ مراقب سلامت در سطح استان گیلان، مورد نیاز است.
وی در خاتمه یادآور شد ؛  اجرای برنامه پزشک خانواده شهری مورد تاکید وزارت متبوع است و باید از اردیبهشت ماه سال آینده ،  در سراسر کشور ، آغاز شود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان