در سال گذشته بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان صورت گرفته است
در سال گذشته بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان صورت گرفته است
رئیس تامین اجتماعی خمام در دیدار و نشست با امام جمعه این شهر ، گزارشی از مهمترین اقدامات سازمانی و آمار تعهدات و جمعیت تحت پوشش ارائه نمود

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، آذر جلالی رئیس شعبه خمام در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حبیبی ، اجرای نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی و توسعه خدمات غیرحضوری را از مهمترین تحولات و اقدامات شاخص تامین اجتماعی در سال گذشته برشمرده و افزود : بیش از ۲۳۰۰۰ نفر در منطقه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در واحدهای تولیدی ، صنعتی و صنفی خدماتی در طول سال ۱۴۰۰ از ۳۸۶۲ نفر به ۴۱۴۰ نفر افزایش داشته و از ۷/۲ درصد رشد برخوردار بوده است اظهار داشت با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در بیمه حرف و مشاغل آزاد نیز با استقبال خوبی مواجه بودیم به گونه ای که تعداد افراد تحت پوشش در این گروه با ۲۲/۵ درصد رشد از ۱۲۳۲ نفر به ۱۵۰۹ نفر رسید .

رئیس تامین اجتماعی خمام همچنین با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ کارگر ساختمانی ، ۴۲۵ راننده و افزون بر ۲۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار نیز در زمره افراد بهره مند از تعهدات و خدمات تامین اجتماعی هستند اذعان نمود که بیش از ۲۰۰ نفر نیز از این شعبه مقرری بیمه بیکاری دریافت میکنند .

آذرجلالی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ مستمری بگیر در زمره دریافت کنندگان تعهدات بلندمدت این شعبه قرار دارند خاطر نشان ساخت دوسوم این مستمری بگیران یعنی ۲۰۵۳ نفر را بازنشستگان تشکیل میدهند و ۱۲۱ ازکارافتاده و بازماندگان ۸۳۳ پرونده فوتی نیز سایر گروههای این بخش میباشند .

وی افزود : در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان توسط این شعبه به بیمه شدگان و مستمری بگیران تعهدات ارائه شده است که افزون بر ۱۳۱ میلیارد تومان آن را تعهدات بلندمدت ، ۷ میلیارد تومان را مقرری بیمه بیکاری و قریب به یک میلیارد تومان را غرامتها و کمک هزینه ها در بر میگیرد .

حجت الاسلام و المسلمین حبیبی نیز در این نشست ، به طرح مباحثی در خصوص حوزه جغرافیایی عملکرد شعبه و ضرورت رفع نیازهای درمانی شهروندان با بهره از ظرفیت های موجود پرداخت .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان