مشترکان صرفه‌جوی گیلانی مشمول پاداش گازبها می‌شوند
مشترکان صرفه‌جوی گیلانی مشمول پاداش گازبها می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز گیلان اعلام کرد: مشترکان خانگی که مصرف گاز آنان در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود به ازای کاهش هر یک واحد درصد مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه جویی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا، عیسی جمال نیکویی مدیر عامل شرکت گاز گیلان در نشست خبری به منظور تاکید بر فرهنگ سازی در مصرف بهینه گاز افزود: مشترکان خانگی به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آنها اعمال می شود.
وی با بیان اینکه زمان سختی را می گذرانیم و متعهد بودیم اقداماتی برای توسعه ظرفیتها انجام دهیم که به هر دلیل از جمله تحریم ها موفق نشدیم به همه آنها عمل کنیم، عنوان کرد: از مردم عذرخواهی می کنیم که نتوانستیم بدلیل تحریم میزان مصرف را پایدار نگه داریم اگر چه در بحث عرضه موفق بودیم اما در تولید همه اهدافمان محقق نشده است.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برنامه های خوبی تدوین شده اما اجرایی شدن آنها نیاز به زمان دارد، گفت : با توجه به قرار گرفتن در آستانه سردترین فصل سال متاسفانه، مصرف گاز بخش خانگی در روزهای اخیر نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص صرفه جویی است.
جمال نیکویی با بیان اینکه با سرد شدن هوا روند صعودی مصرف شروع شده است از مردم خواست: دمای خانه های خود را در سطح ۲۱ درجه سانتیگراد نگه دارند و افزود: مشترکینی که در ماه‌های بسیار سرد سال مصارف آن ها حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف باشد گاز بهای آنان ۱۰۰درصد رایگان است.
وی افزود: در صورت یک درجه صرفه جویی مشترکان خانگی ۶درصد به بهره مندی صنایع از سوخت گاز افزوده می شود.
هم اکنون همه شهرها و ۲ هزار و ۱۱۷ روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری و ۹۶.۸ درصد خانوارهای روستایی استان دارای گاز می باشند که این رقم در کشور در بخش شهری ۹۷.۶ و در بخش روستایی ۸۵ درصد است.

  • منبع خبر : ایرنا