درخشش دو کودک گیلانی در جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی
درخشش دو کودک گیلانی در جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی
ترنم فتحی‌نیا هشت‌ساله و زینب دقیقی هفت‌ساله، در ششمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی در بین ۴۷ هزار و ۸۸۰ اثر عناوین برتر را از آن خود کردند.

 اسفندیار ضیایی ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: دو عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، عنوان برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ را از آنِ خود کردند.

وی افزود: ترنم فتحی‌نیا هشت‌ساله و زینب دقیقی هفت‌ساله، درحالی عنوان برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی را به خود اختصاص‌دادند که ۴۷ هزار و ۸۸۰ اثر در این رویداد هنری شرکت‌داشتند.

به گزارش رشتستان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: این موفقیت با هدایت و راهنمایی سحر ترابی، مربی هنری مرکز شماره۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی انجام شد و ترنم فتحی‌نیا و زینب دقیقی به‌ترتیب با خلق آثاری تحت‌عنوان «زمینی که من دوست دارم» و «کودک، صلح، طبیعت» در میان ۲۵ برگزیده این رقابت جای‌گرفتند.

ضیایی افزود:  فراخوان این جشنواره در سال ۹۸ و با موضوع محوری «صلح و دوستی» منتشرشد و آموزش فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه با موضوع همیاری، نوع دوستی، کمک و نهادینه‌ کردن  این فرهنگ میان نسل کودک و نونهال با بهره‌گیری از هنر نقاشی، در اولویت دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت هلال احمر قرارداشت.

وی با بیان اینکه علاوه بر اهدای جوایز  و تجلیل از برگزیدگان، آثار برتر این رویداد هنری نیز در قالب کتاب جشنواره منتشرمی‌شود، تصریح کرد:۷ اثر برتر نونهالان و کودکان ۴ تا ۱۲ ساله عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان  به دبیرخانه این جشنواره در استان سمنان ارسال‌شده بود.