لزوم کنترل مبادی ورودی گیلان جهت پیشگیری از ورود سویه امیکرون
لزوم کنترل مبادی ورودی گیلان جهت پیشگیری از ورود سویه امیکرون
معاون علون پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان برای پیشگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا، گفت: در سه شهرستان رودسر، رودبار و آستارا ترددهای فراوان روزانه با سایر استان ها داریم و احتمال اتراق مسافران در این مناطق زیاد است.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان برای پیشگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا، اظهار کرد: ورود مسافران از ورودی رودبار، آستارا و رودسر باید از لحاظ کنترل مبتلایان به کرونا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه امیکرون، همه باید آماده ورود این ویروس جدید باشیم و با دقت و جدیت بیشتری نسبت به کنترل مبادی ورودی استان اهتمام به خرج دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه شهرستان ها به جز آستارا، رودسر و رودبار را آبی دانست و عنوان کرد: این سه شهرستان وضعیت زرد دارند، یعنی بستری های کرونایی یا بیماری های تنفسی فوقاتی که شباهت زیادی به کرونا دارد در آنها زیاد شده است.

حیدرزاده ادامه داد: در سه شهرستان رودسر، رودبار و آستارا ترددهای فراوان روزانه با سایر استان ها داریم و احتمال اتراق مسافران در این مناطق زیاد است.

وی با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ با سرعت در حال اجرا در سراسر استان است گفت: در کنار واکسیناسیون کووید، توجه به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ار ماسک و شست و شوی مرتب دست ها باید مورد توجه مردم و اصناف قرار گیرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: طی ماه های اخیر شاهد همکاری دستگاه های مختلف در سطح شهرستان ها بودیم و انتظار می رود در ادامه مسیر هم، دستورالعمل های بهداشتی بیش از پیش در سطح استان اجرا شود

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا