دختران و بانوان ۱۸ تا ۵۰ سال میتوانند تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار گیرند
دختران و بانوان ۱۸ تا ۵۰ سال میتوانند تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار گیرند
قوانین و شرایط انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار توسط رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی استان گیلان در برنامه زنده تلویزیونی صبح تازه شبکه باران تشریح گردید .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، به دنیال هماهنگی های انجام شده و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ بیمه ای و اطلاع رسانی به شهروندان ، مهرانه جعفری رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان به عنوان کارشناس میهمان در برنامه تلویزیونی صبح تازه به تبیین و تشریح شرایط و مقررات بیمه زنان خانه دار پرداخت .

رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان در ابتدا با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل داده و زنان خانه دار نیز بخش عمده ای از این گروه را در برمیگیرند افزود : سازمان تامین اجتماعی همسو با اجرای ماده یک قانون این سازمان مبنی بر توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف به عنوان اصلی ترین ماموریت و همچنین در راستای اجرای مفاد ماده ۲۹ قانون اساسی ، از آذرماه سال ۱۳۸۷ اقدام به اجرای بیمه زنان خانه دار در زیرگروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نموده است .

وی همچنین با تاکید بر استقبال خوب بانوان گیلانی از این پوشش بیمه ای ، این نکته را نشأت گرفته از درک و فرهنگ بالای بیمه ای در استان دانسته و خاطر نشان ساخت : در ادامه این رویکرد و در راستای اجرای اقدامات تحولی سازمان ، از سال ۱۴۰۰ بیمه زنان خانه دار به عنوان یکی از اقلام اصلی در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفت .

مهرانه جعفری با بیان اینکه انتخاب دلخواه دستمزد مبنای حق بیمه بین حداقل تا حداکثر دستمزد برای افرادی که اولین بار اقدام به بیمه پردازی نموده یا کمتر از پنج سال سابقه بیمه دارند و غیر حضوری بودن و همچنین انتخابی بودن درصد قرارداد برای تعیین دامنه تعهدات از ویژگی های انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار است اذعان داشت : علاقمندان در صورت تمایل میتوانند با پرداخت سرانه درمان نیز از استحقاق مربوطه بهره مند گردند .

رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان در این برنامه که به صورت زنده در حدود ساعت ۸ صبح روز بیست و یکم آبان ماه از سیمای مرکز گیلان پخش گردید اظهار داشت : سه نرخ متفاوت با دامنه تعهداتی مختلف برای این قرارداد وجود دارد که در هر کدام دو درصد را دولت پرداخت مینماید .

وی افزود : در نرخ ۱۴ درصد که ۱۲ درصد آن توسط بیمه شده پرداخت میشود تعهدات شامل بازنشستگی و فوت پس از آن ، در نرخ ۱۶ درصد که ۱۴ درصد را بیمه شده میپردازد تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن و در نرخ کامل ۲۰ درصد که ۱۸ درصد آن توسط بیمه شده پرداخت خواهد شد تمامی تعهدات بلندمدت شامل بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ارائه میگردد .

مهرانه جعفری تاکید نمود تاهل در این بیمه نقشی نداشته و تمامی دختران بالای ۱۸ سال و بانوان تا ۵۰ سال با داشتن شرایط سنی میتوانند نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۴۱۰۰۰ بانوی گیلانی تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستند که حدود ۵۰۰۰ نفر آنها از ابتدای سال ۱۴۰۱ به این جرگه پیوسته اند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان