دانش آموزان امروز سکانداران آینده انقلاب هستند
دانش آموزان امروز سکانداران آینده انقلاب هستند
فرماندار رشت گفت: تک تک شما دانش‌آموزان آینده سازان این انقلاب هستید باید همانطوری که برای کسب علم تلاش می‌کنید به تاریخ هم توجه داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت ۱۷ بهمن ماه در آیین جشن انقلاب که در دبیرستان دخترانه صدیقه طاهره(س) شهر لشت نشا  برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: تک تک شما دانش‌آموزان آینده سازان این انقلاب هستید باید همانطوری که برای کسب علم تلاش می‌کنید به تاریخ هم توجه داشته باشید.

وی افزود: با مطالعه تاریخ به مقایسه دستاوردهای انقلاب بپردازید، نوجوانان و جوانان ما که سکانداران انقلاب خواهند بود، از داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب آگاه و مطلع باشند، بزرگترین خلأ امروز تفاوت درک درست نسل اول انقلاب با نسل امروز است.

عاشوری گفت: شما صاحبان آگاهی از تاریخ می‌توانید سفیرانی در جامعه و مدارس باشید، امروز عصر ارتباطات است و باید بعنوان رزمندگان عرصه جنگ نرم نقش آفرینی کنید؛ وقتی سال ۵۷ انقلاب پیروز شد امام راحل ۱۲ بهمن وارد فرودگاه شد و استقبال مردم از امامی که ندیده بودند بی نظیر بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه انقلاب معجزه قرن بود، تصریح کرد: قبل از انقلاب حدود ۲۰۰ هزار مستشار در همه امورات کشور دخالت داشتند و ما اجازه برخورد با آنها نداشتیم و خود را نژاد برتر می‌دانستند؛ خیلی روستاها مدرسه نداشتند و افراد ساعتها رفت و آمد می‌کردند تا به مدرسه برسند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در شرایط بسیار سخت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بسر می‌بردیم، تصریح کرد: قبلا از انقلاب از نظر میزان بهره‌مندی سواد، بهداشت، آب شرب، راه روستایی در شرایط بسیار بدی بسر می‌بردیم. سرانجام جهان در سال ۵۷ به دو قطب شرق و غرب تبدیل شد و تمام جهان زیر سیطره آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی بودند، انقلاب و نور پر فروغ اسلام از این کشور طنین انداز و باعث تقویت اقتدار معنوی ما شد.

عاشوری گفت: با تلاش‌های امام(ره) با انقلاب اسلامی فراگیر شد و پس از آن میدان راهبرد از آن دو کشور گرفته شد امروز پس از ۴۵ سال به اقتدار و خودکفایی در عرصه‌های مختلف پرداخته شد. باوجود تحریم‌ها گردش ناو مامویت ۳۶۰، پرتاب سه ماهواره‌به فضاازجمله درخشان ترین اقدامات در این سال‌های اخیر بوده است، به برکت خون شهدا دستاوردهای فراوانی داریم.

وی ادامه داد: جمهوریت یکی از مولفه‌های اساسی موفقیت در نظام است، مردم با مشارکت در انتخابات در تعیین نوشت خود مشارکت می‌کنند.

فرماندار رشت بیان کرد: امروز شاهد رشد سواد در جامعه هستیم و تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا در کشور انجام می‌گیرد، امروز دانشمندان متعدد در علوم مختلف داریم که تحقیقات آنها بسیاری از خلأها را برطرف کرده است.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی توانست میدان راهبرد را از امپراتوری‌های بزرگ بگیرد. ایران توانست از اضلاع مهم قدرت وتعیین کننده معادلات بین المللی در جهان باشد، لذا شما آینده سازان باید این دستاوردها را بین همسن و سالان بیان کنید.

وی تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن زمینه ساز حضور و مشارکت مردم در انتخابات است، مشارکت، امنیت و رقابت و سلامت چهار رکن اساسی در انتخابات بوده که از تاکیدات مقام معظم رهبری است. ما باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم و با کمک یکدیگر حضوری باشکوهی را در انتخابات رقم بزنیم.

  • منبع خبر : فرمانداری گیلان