آئین تکریم و معارفه معاونین سیاسی اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت برگزارشد
آئین تکریم و معارفه معاونین سیاسی اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت برگزارشد
آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت،  با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و فرماندار رشت در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛  دکتر محمود قاسم نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه مسوولیت هایی که  به ما به عنوان کارگزاران دولت، واگذار می شود، امانتی در جهت خدمت مطلوب به مردم است، اظهار داشت: باید از این فرصت اندک، به درستی  در مسیر رشد و توسعه محل خدمت،  بهره گرفته شود.

وی به نقش و جایگاه حاکمیتی فرمانداری ها در هماهنگی و پیشبرد امور اجرایی اشاره کرد و گفت: نقش مسئولین حاکمیتی در فرمانداری ها این است که با استفاده از همه ظرفیت های اجرایی و هماهنگی بین ادارات، وضعیت بهتری را برای رشد و توسعه شهرستان ها فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان  با بیان اینکه  اگر می خواهیم به عنوان نظام جمهوری اسلامی آرمان های خود را در سراسر جهان منتشر کنیم  و الگویی برای همه دنیا باشیم، باید در کنار هم باشیم، افزود: در این راستا انتظار می رود در همه ارکان، زمینه همگرایی و همصدایی بیشتر مسئولین را فراهم آید.

دکتر قاسم نژاد با اشاره به تلاش دشمنان در راستای ایجاد یاس و ناامیدی در فضای عمومی جامعه، گفت: خوشبختانه علی رغم همه فشارهای بی سابقه و نظام  سنگین تحریم علیه کشور، نظام جمهوری اسلامی با صلابت به پیشرفت خویش به عنوان یک نقش آفرین مهم در عرصه بین الملل ادامه می دهد و در همین مسیر، همه ما وظیفه داریم در کنار هم، زمینه افزایش امید در جامعه  و پیشرفت بیش از پیش آن را فراهم کنیم.

وی ارتقای روحیه نشاط و امید در بین عموم مردم  را از وظایف مهم حوزه سیاسی و اجتماعی دانست و افزود: انتظار است این موضوع به عنوان یک دغدغه از سوی معاونت سیاسی و اجتماعی پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری  در ماه های آینده به عنوان مهمترین رویداد سیاسی پیش رو، گفت: هم افزایی بین مردم ، شوراها، دهیاران، دانشگاهیان و سایر گروه های مرجع که نقش آفرین هستند جهت مشارکت سیاسی  عموم مردم  در انتخابات، از دیگر اهدافی است که  معاون سیاسی  و اجتماعی، وظیفه پیگیری آن را دارد.

وی  با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره در همه عرصه ها، در درجه اول به خداوند متعال و بعد از آن به مردم تکیه داشته است، اظهار داشت: عملکرد مطلوب همه دستگاهها می تواند زمینه  مشارکت  بیشترمردم  در انتخابات را به همراه داشته باشد.

دکتر قاسم نژاد صیانت از روند برگزاری انتخابات و آرای مردمی به عنوان حق الناس را از دیگر وظایف مهم حوزه سیاسی و اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: ما به عنوان مجری انتخابات، باید نگاهمان به دور از هر گونه اعمال سلیقه، به اجرای دقیق قانون باشد.

وی با بیان اینکه تامین امنیت در شهرستان رشت، مطلوب ارزیابی می شود که این امر نشانگر تعامل خوب میان اعضای شورای تامین در این شهرستان است، تصریح کرد:  لزوم تعامل و همکاری مطلوب معاون سیاسی و اجتماعی با نمایندگان مردم، ائمه جمعه، مسئولین انتظامی و نظامی و امنیتی  و نهادهای فرهنگی همچون بسیج در جهت تعمیق ارزش های نظام جمهوری اسلامی از نکات بسیار حائز اهمیتی است که باید همچنان  از سوی  سرپرست جدید معاونت سیاسی و اجتماعی تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش با تاکید بر لزوم تشریح گفتمان، شعارها و اهداف دولت در بیانات مسئولین حاکمیتی، تصریح کرد: همه مسئولین اجرایی موظفند با استفاده از همه ظرفیت های موجود در راستای تحقق اهداف دولت و خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان  همچنین به انتصاب سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی نیز انتظار می رود شاهد پیگیری پروژه های عمرانی مهم، توسعه امور روستایی و شهری و مدیریت موثر در هنگام بروز بحران باشیم.

دکتر قاسم نژاد با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه و ابلاغیه وزیر محترم کشور، نسبت به شناسایی نیروهای مستعد درون سازمانی دارای سوابق مطلوب اقدام می شود، افزود: با توجه تاکیدات استاندار محترم در خصوص به کارگیری نیروهای کارآزموده در مسئولیت ها به ویژه در فرمانداری شهرستان رشت به عنوان مرکز استان که حدود یک سوم از جمعیت استان را شامل می شود، خوشبختانه دو نفر از نیروهای مجرب  با سوابق مدیریتی مطلوب در حوزه های سیاسی و عمرانی شهرستان های بزرگ  به کار گمارده می شوند‌‌.

مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت نیز در این نشست با بیان اینکه آقایان سعیدی کیا و ویشکائی در طی این چند ماه، با تمام تلاش خودشان در راستای خدمت به مردم عزیز شهرستان به کار گرفتند، افزود: هم اکنون که شاهد ارتقای این دو عزیز به عنوان مدیر عامل شهرک های صنعتی استان گیلان و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان هستیم، آرزوی موفقیت برای این عزیزان در سنگر جدید داریم.