زمان ساخت ۵ هزار واحد مسکن ملی در تهران اعلام شد
زمان ساخت ۵ هزار واحد مسکن ملی در تهران اعلام شد
رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران از ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در مناطق مختلف استان تهران خبر داد.

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران از آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهمنامه بین انجمن انبوه‌سازان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد و گفت: ۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در محلاتی از جمله شهریار، اسلامشهر، قرچک، ورامین، رباط کریم و پاکدشت هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

او ادامه داد: ۲ ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن انبوه سازان استان تهران با اداره کل راه و شهرسازی تهران در رابطه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن منعقد شد و مقرر شد اراضی دولتی در محلات مختلف و در قالب تفاهم‌نامه در اختیار انبوه‌سازان و سازندگان قرار بگیرد و در نهایت ساخت این واحدها آغاز می‌شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان یادآور شد: این تفاهم‌نامه تبدیل به یک قرارداد عامل ۴ بین انجمن انبوه‌سازان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران شده و ساخت آنها به زودی آغاز می‌شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصریح کرد: هم اکنون در چند نقطه تهران که اراضی آنها آماده شده است و تعداد این واحدها مشخص و ساخت آنها کلید خواهد خورد.

رهبر تصریح کرد: هم اکنون این اراضی آماده شده و در حال تحویل است به زودی و تا چند روز آینده با حضور رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی و ساخت این واحدها آغاز می‌شود.

رهبر بیان کرد: مقرر شده بود در تفاهم‌نامه بین انبوه‌سازان و اداره کل راه و شهرسازی ساخت ۲۰ هزار واحد انجام شود که در مرحله اول ساخت ۵ هزار واحد آغاز خواهد شد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان همچنین درباره قیمت این واحدها گفت: قیمت این واحدها بر اساس شاخص‌هایی است که سازمان برنامه و بودجه تعیین کرده و در صورتی که ماه‌های آینده شاهد افزایش نرخ تورم نباشیم بر اساس همان شاخص‌ها این واحدها ساخته و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

رهبر توضیح داد: اصل تعیین قیمت این واحدها بر اساس بهای زمین است و با توجه به آنکه این اراضی دولتی یا در قالب اجاره‌های ۹۹ ساله در اختیار انبوه‌سازان قرار داده شده است همین موضوع باعث می‌شود که فشار چندانی بر روی متقاضیان برای قیمت‌ها وارد نشود.

او توضیح داد: این واحدها دارای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح اقدام ملی مسکن هستند و متقاضیان می‌توانند با دریافت این تسهیلات واحد ها را تحویل بگیرند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان با اشاره به اینکه متقاضیانی که در مراحل اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و واجد شرایط در پالایش‌های نهایی شده‌اند می‌توانند از این واحدها استفاده کنند، افزود: متقاضیان پس از دریافت پیامک، آورده اولیه واریز را می‌کنند.

رهبر در پایان تصریح کرد: متراژ این واحدها ۶۰ تا و ۸۰ متری است و بر اساس موقعیت و منابع مالی متقاضیان می‌توانند این واحدها را انتخاب کنند.

  • منبع خبر : آخرین خبر