حمایت های رئیس جمهور در پیشرفت خوب بهسازی لندفیل سراوان موثر و تعیین کننده است
حمایت های رئیس جمهور در پیشرفت خوب بهسازی لندفیل سراوان موثر و تعیین کننده است
رحیم شوقی از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی پروژه بهسازی لندفیل سراوان خبر داد و افزود: محدوده اجرای پروژه به مساحت ۲۱ هکتار به طور کامل پوشانده می شود تا از نفوذ شیرابه به طرف اراضی و آب های سطحی و زیرسطحی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت،رحیم شوقی با اشاره به اینکه آخرین صورت وضعیت کارکرد ارسالی پروژه لندفیل سراوان تا پایان شهریور ماه سال جاری مبلغ ۸۰ میلیارد تومان است، گفت: مبلغ مذکور از اعتبارات دولتی پرداخت خواهد شد که رئیس جمهور محترم در جلسه هفته گذشته در تهران دستور پرداخت دادند.

شهردار رشت با قدردانی از توجه ویژه رئیس جمهور نسبت به موضوع پسماند گیلان، اظهار کرد: به طور قطع حمایت‌های دولت در پیشرفت خوب بهسازی لندفیل سروان موثر و تعیین کننده بوده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی زباله‌های دپو شده از اهداف اجرای پروژه بهسازی لندفیل سراوان است، تصریح کرد: کاور کردن محل دفن پس از ایجاد شیب مناسب، هدایت و پمپاژ شیرابه‌ها به طرف محل تصفیه خانه، ممانعت از ریزش زباله‌ها با دیواره سازی و ایجاد پشته‌های خاکی و جلوگیری از اختلاط آب باران با شیرابه‌ها، ایجاد چاه های خروج گاز و اجرای سیستم های مختلف زهکشی شیرابه در نقاط مختلف صحن و پایین دست از جمله اهداف اجرای پروژه‌ بهسازی لندفیل سراوان محسوب می‌شود.
شوقی یادآور شد: دیوار خاکی مسلح به ارتفاع ۹ متر و به طول ۳۰۰ متر و چهار پشته خاکی به ارتفاع ۱۰ متر نیز اجرا شده که سبب کاور شدن قسمت شمالی و غربی مدفن نیز شده و جلوی رانش های آینده را می گیرد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت