بازنشستگان نمادی از فرهیختگان و نگینی درخشان از انگشتری جامعه اند
بازنشستگان نمادی از فرهیختگان و نگینی درخشان از انگشتری جامعه اند
در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان ، در آئینی باشکوه با حضور جمعی از بازنشستگان و اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی گیلان ، از بازنشستگان نمونه تجلیل به عمل آمد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این آئین ، بازنشستگی را دوره کمال و پرباری خرد و اندیشه و بلندای زندگی هر فرد و فصل نوینی از زندگی برشمرد که با گنجی گرانبها به نام تجربه منقش گردیده است .

وی بازنشستگان را به مثابه نگین انگشتری و نمادی از فرهیختگان جامعه برشمرد که بر اساس اصول اعتقادی و روایات و احادیث باید فرصت تکریم و تجلیل آنها را پاس داشته و منزلت و شأن آنها را به زیباترین شکل حفظ نمود .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، در بخش دیگری از سخنان خود بازنشستگان را به منزله سرمایه ای بی بدیل و ارزشمند و گنجینه ای از تجربه دانست که در تعالی و پیشرفت کشور تاثیرگذار بوده و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی برای آنها به عنوان پیشکسوتان و موسپیدان جامعه منزلتی فراوان قائل است .

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه بازنشستگان بزرگترین گروه مستمری بگیران را تشکیل میدهند و در استان گیلان ۱۱۵ هزار نفر از جمعیت ۱۸۰ هزار نفری مستمری بگیران را این قشر دربرمیگیرد اظهار داشت سازمان تامین اجتماعی بر خود میبالد که مزین به وجود انسانهایی کمال یافته است که مایه خیر و برکت بوده و در بسیاری موارد حتی پس از فراغت از اشتغال از انتقال تجربیات و پویایی و تحرک آنها کاسته نشده و با روحیه و اندیشه والا در مسیر رشد و بالندگی کشور نقش آفرینی مینمایند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : نشست های تعاملاتی و اتخاذ راهبردهای مناسب برای حل مشکلات این عزیزان در واقع رعایت شأن و منزلت و تکریم آنهاست .

در آئین گرامیداشت روز بازنشستگان ، از چهره های نمونه جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان که در بیست و یکمین دوره فراخوان مستمری بگیران نمونه بر اساس شاخص های تعیین شده ، برگزیده گردیدند با لوح و هدیه ای تجلیل به عمل آمد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان