حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در برنامه رادیویی دریچه
حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در برنامه رادیویی دریچه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان صبح امروز در برنامه رادیویی دریچه از افتتاح ۳۰ پروژه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در این استان خبر داد و گفت: اعتباری بیش از ۵۸۵ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها در دو بخش توسعه شبکه آبرسانی و دفع بهداشتی فاضلاب هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ سید محسن حسینی حجم عملیاتی این ۳۰ پروژه را شامل اجرای ۱۰۵ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ آب عنوان کرد و افزود: ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در همین راستا اجرا شد.

به گفته وی؛ با اجرای این پروژه ها برای ۱۴۴ نفر به صورت موقت و دائم اشتغالزایی شد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا با حضور استاندار گیلان گفت: در گذشته آب شرب این شهر از چاه های محلی تامین می شد که در راستای طرح آبرسانی به غرب نزدیک با اجرای ۴ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال، آب آشامیدنی این شهر به صورت مطلوب و با کیفیت تامین شد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۸ طرح آبرسانی وزارت نیرو در گیلان در دست اجراست، افزود: طرح آبرسانی شرق دور (شهرهای رودسر و املش)، طرح آبرسانی به رشت- خمام- انزلی، طرح آبرسانی به نواحی مرکزی لنگرود، طرح آبرسانی غرب نزدیک (شهرهای فومن، صومعه سرا و شفت)، طرح آبرسانی غرب دور (شهرهای رضوانشهر، ماسال و تالش)، طرح آبرسانی به آستارا و طرح آبرسانی به رودبار از مهم ترین این طرح ها بشمار می رود.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۱ طرح فاضلاب در شهرهای گیلان در دست اجراست، گفت: هم اینک ۱۱۴ هزار مترمکعب تصفیه خانه فاضلاب در این استان در مدار بهره برداری است و ۷۱ درصد مشترکین تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

وی از تامین و تقویت آب شرب ۷۱۱ روستای گیلان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ها در مدت ۳۰ ماه، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی ۹ درصد افزایش می یابد و به عدد ۸۵ درصد خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان سال ۱۴۰۴ این شاخص در گیلان به ۹۰ درصد ارتقاء یابد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان