احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب مخزن رحیم‌آباد
احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب مخزن رحیم‌آباد
هدف از تکمیل و راه‌اندازی اضطراری تصفیه‌خانه آب طول‌لات رحیم‌آباد ، تأمین آب شرب مطمئن برای شهرهای شرق گیلان است.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت : تصفیه خانه آب طول لات و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب مخزن رحیم‌آباد از اولویت های آب گیلان است .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در حاشیه بازدید میدانی از پروژه های یاد شده با اعلام این موضوع گفت : هدف از تکمیل و راه‌اندازی اضطراری تصفیه‌خانه آب طول‌لات رحیم‌آباد ، تأمین آب شرب مطمئن برای شهرهای شرق گیلان است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود : نیاز آبی حداکثر ساعتی تصفیه ‌خانه مذکور ۶۷۸ لیتر بر ثانیه است که در حال حاضر به جهت بهره‌ برداری رساندن اضطراری تصفیه‌ خانه ، کلیه تاسیسات برای ظرفیت حداکثر ساعتی ۴۵۲ لیتر بر ثانیه طراحی و در حال اجرا می ‌باشد.

وی در ادامه بازدید از این تاسیسات گفت : عمده کارهای انجام شده تاکنون احداث سازه های اختلاط سریع و مقسم ، سازه فشارشکن ، ساختمان ایستگاه پمپاژ ، لوله‌گذاری ‌های ارتباطی سازه‌های احداث شده و نصب تجهیزات مربوطه است .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب مخزن رحیم‌آباد نیز اذعان کرد : هدف از اجرای‌ این پروژه، احداث‌ و تجهیز ایستگاه پمپاژ جهت انتقال آب از خط انتقال سفیدآب- بندبن به مخزن ۲ هزار مترمکعبی در بالادست منطقه مذکور و خط برگشت از مخزن۲ هزار تا اتصال به شبکه توزیع شهر جهت تامین آب آشامیدنی و فشار مناسب شهر رحیم‌آباد است.

مهندس خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اعلام اینکه این پروژه نیز ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، گفت : تاکنون نیز بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ متر طول لوله‌ گذاری با استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن به قطر ۳۵۵ میلیمتر و ۲۵۰ میلیمتر ( پیشرفت ۹۷ درصد) و پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ ، احداث گابیون در ساحل نهر موجود در جاده روستایی و مرمت جاده‌های مسیر لوله‌گذاری، دسترسی و راه روستایی پس از اتمام عملیات لوله‌گذاری مطابق مشخصات فنی پیمان به انجام رسیده است.

  • منبع خبر : شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان