صیانت از حقوق و ایجاد آرامش خاطر جامعه کارگران هدف ماست
صیانت از حقوق و ایجاد آرامش خاطر جامعه کارگران هدف ماست
در نشست مشترک فعالان تشکل های کارگری استان از تشکیلات خانه کارگر ، انجمن های صنفی و شورای اسلامی کار با سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارگری مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در این نشست که اولین دیدار رسمی این تشکل ها با سرپرست جدید اداره کل پس از انتصاب بود ضمن تاکید بر تقویت تعاملات و تلاش برای کاهش مشکلات این قشر ، راهکارهای پیگیری مطالبات و توقعات این قشر شریف بررسی گردید .

کیوان مرتضوی ، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در این دیدار کارگران را از شریف ترین اقشار جامعه و از ارکان مثلث شرکای اجتماعی برشمرده و با بیان اینکه کارگران بزرگترین گروه بیمه شدگان اصلی سازمان را تشکیل میدهند اذعان داشت صیانت از حقوق این عزیزان و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای آنان از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است .

ضرورت اتخاذ مکانیزم های بازدارنده جهت جلوگیری از فرارهای بیمه ای توسط برخی کارفرمایان ، پررنگ تر نمودن سهم انجمن های صنفی در احراز اشتغال ها و بازرسی های فنی ، تقویت جایگاه نمایندگان کارگری در هیات های تشخیص مطالبات به منظور اجتناب از تضضیع حقوق این قشر ، تعیین وضعیت کارگران ساختمانی در انتظار برای برخورداری از معافیت های بیمه ای ، کمبودها و محدودیت های مراکز درمانی و بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی در گیلان و … از مهمترین مباحث نقد شده در این جلسه بود .

در این نشست بر تقویت همکاری های دوسویه و کوشش و هم افزائی در مسیر تحقق اهداف با تکیه بر الگوی اصل سه جانبه گرائی تاکید گردید .

حسن ایزدی دبیر تشکیلات خانه کارگر استان گیلان ، فرجی رئیس شوراهای اسلامی کار ، نظری و گلشن از فعالان انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ، خانم مهدوی رئیس اتحادیه بانوان کارگر و غلامرضا خوالگر از فعالان تشکلهای کارگری در این دیدار حضور داشتند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان