توزیع ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان در کشور/ ۶۰ درصد نوغان کشور برداشت شده است
توزیع ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان در کشور/ ۶۰ درصد نوغان کشور برداشت شده است
سروی نقش گیلان در تولید نوغان را بسیار مهم و مثمر ثمر دانست و بیان کرد: یک‌سوم پیله تر ابریشم کشور در گیلان تولیدشده و امسال ۱۵ هزار تن جعبه تخم نوغان در این استان تولید و شهرستان لنگرود هم سهم به‌سزایی در انجام این کار در سطح استان داشته است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور ا اشاره به توزیع بیش از ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان در کشور گفت: بر اساس آمار امسال ۴۵ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در ۳۱ استان کشور توزیع شده که جای بسیار امیدواری دارد.عدیل سروی امروز ، با بیان اینکه پرورش نوغان در کشور با یک رشد قابل توجه‌ای مواجه است، اظهار کرد: گیلان یکی از قطب‌های تولید نوغان در کشور بوده است ولی پرورش این محصول در دیگر استان‌های کشور هم در حال انجام بوده و امسال سال خوبی برای نوغانداری کشور بوده است.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان در کشور گفت: بر اساس آمار امسال ۴۵ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در ۳۱ استان کشور توزیع‌شده که جای بسیار امیدواری دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با تأکید بر لزوم توجه به خودکفایی کامل در حوزه پرورش تخم نوغان و ملزومات ابریشم افزود: امسال ۱۷ هزار تن تخم نوغان در کشور تولیدشده است که در ۱۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده و میزان خودکفایی کشور در تولید ملزومات ابریشم را در دو سال گذشته از ۲۸ درصد به ۵۲ درصد رسانده است.

سروی نقش گیلان در تولید نوغان را بسیار مهم و مثمر ثمر دانست و بیان کرد: یک‌سوم پیله تر ابریشم کشور در گیلان تولیدشده و امسال ۱۵ هزار تن جعبه تخم نوغان در این استان تولید و شهرستان لنگرود هم سهم به‌سزایی در انجام این کار در سطح استان داشته است.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت بسیار خوب شهرستان لنگرود در توزیع و پرورش نوغان تصریح کرد: در اکثر شهرستان‌های گیلان تخم نوغان و پیله کرم ابریشم تولید می‌شود که لنگرود با توزیع چهار هزار جعبه تخم نوغان نقش تأثیرگذاری در انجام این کار دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با تأکید بر افزایش قیمت پیله ابریشم در کشور افزود: امسال در حوزه نوغانداری دو اتفاق بسیار مهم در حوزه نوغان و پیله ابریشم افتاد به‌طوری‌که در این مدت راندمان تولید نوغان افزایش و پیله ابریشم با قیمت بسیار مناسبی به فروش رفته است.

سروی با ابراز خرسندی از ورود نهادهای حمایتی به خرید پیله ابریشم در کشور بیان کرد: کمیته امداد در سال جدید در سه استان گیلان، گلستان و خراسان شمالی اقدام به خرید پیله ابریشم کرده است که جای بسیار تقدیر دارد.

وی از توزیع ۲۸۲ هزار اصله نهال توت در کشور خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارم بخش اعظمی از توتستان‌ها به چرخه تولید بازگردد، در همین راستا ۷۰۰ هزار اصله نهال توت به در بین نوغانداران توزیع‌شده و در این خصوص با افزایش پنج برابری مواجه شدیم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد نوغان کشور برداشت‌شده است، گفت: از یک‌هزار و ۷۰۰ تن نوغان تولیدشده در کشور تاکنون ۶۰ درصد آن برداشت‌شده و ۴۰ درصد آن باقی‌مانده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس