برگزاری نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب و وزیر بهداشت با رئیس سازمان برنامه و بودجه
برگزاری نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب و وزیر بهداشت با رئیس سازمان برنامه و بودجه
نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار و چالش‌های موجود بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ عصر دیروز نشست مشترک منتخبانی از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در معیت دکتر بهرام عین‌اللهی- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دکتر داوود منظور- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سازمان برگزار شد.

در این نشست که دکتر محمدتقی آشوبی– رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز حضور داشت، چالش‌های نظام سلامت در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برش استانی به تفکیک و منطقه‌ای، مورد بررسی‌ و تبادل نظر قرار گرفت.

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره پزشکی در هر سال، کمبود زیرساخت‌های سلامت‌محور به‌ویژه فضای آموزشی استاندارد و مکفی آموزش، ناترازی درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با هزینه‌های جاری متناسب با رشد تورم، وجود روابط متعدد استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و … از جمله مواردی بود که رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نشست مشترک با مقام عالی وزارت بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح و مورد توجه قرار دادند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان