تمام ادارات و دستگاه ها و گروه های جهادی با تمام تجهیزات پای کار حاضر شدند
تمام ادارات و دستگاه ها و گروه های جهادی با تمام تجهیزات پای کار حاضر شدند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : در پی سیلاب بی سابقه در آستارا به دستور استاندار گیلان تمامی ادارات و دستگاه ها و گروه های جهادی با تمام تجهیزات پای کار حاضر شدند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ مدیر عامل شرکت که پس از وقوع سیلاب بی سابقه در آستارا این روزها به صورت میدانی در صحنه حضور دارد، اقدامات انجام شده این شرکت در آب بندان آسیب دیده از سیل اخیر روستای دربند آستارا را برای خبرنگاران تشریح کرد.

وحید خرّمی با بیان اینکه آب بندان روستای دربند حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد و بیش از ۷۰ هکتار از اراضی شالیزاری همین روستا را مشروب می‌کند، اظهار کرد: در سیل بامداد دوشنبه ۲۷ شهریورماه بخش‌های زیادی از آب و روان آب‌های سطحی به این آب بندان مهم شهرستان آستارا سرازیر شد؛ به قدری که آب بندان قابلیت ذخیره آب را نداشت و آب از روی بازو سرازیر شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اینکه به بازوی این آب بندان خسارت‌هایی وارد شد ولی استحکام خود را از دست نداده و توانست در مقابل سیل دوام بیاورد، گفت: بخشی از حجم آب بندان با انباشت رسوب پر شد و کاهش حجم در ظاهر آب بندان هم مشهود است.

خرّمی با تاکید بر اینکه در اقدام اولیه برای اینکه بتوانیم آب بندان را نجات دهیم از فشاری که بر روی آن بود، تخلیه آب انجام شد و بخشی از بازو شکافته و با کمک دریچه‌ها، آب بندان به صورت کامل تخلیه شد، بیان کرد: در حال حاضر با کمک ماشین آلات از تمام ادارات از جمله راه‌آهن، بنیاد مسکن، راهداری و پیمانکاران آب منطقه‌ای توانستیم دیوار را امن کنیم و پس از اینکه خیالمان از استحکام دیوار راحت شد، ان شاءالله در سال جاری توسط جهاد کشاورزی برای لایروبی آب بندان هم اقدام خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به بارش شدید ۳۲۴ میلیمتری باران در شهرستان مرزی بندر آستارا و طغیان رودخانه ها و ورود آب به منازل و تخریب پل سیبلی و جاده های منطقه طی ۲ روز خاطرنشان کرد: روان آب ها به جز روستای دربند در روستای کانرود نیز سبب خسارتهایی شد که با دستور استاندار گیلان تمام ادارات و دستگاه ها و گروه های جهادی با تمام تجهیزات پای کار حاضر شدند.

خرمی با بیان اینکه مراحل اولیه آوار برداری انجام شده، یادآور شد: در مراحل دیگر با تکمیل بررسی خسارات و تامین اعتبارات، کارهای عمرانی آغاز خواهد شد.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان