تعریف فعالیت‌های مشترک بین بنیاد شهید و شهرداری با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
تعریف فعالیت‌های مشترک بین بنیاد شهید و شهرداری با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
رییس شورای اسلامی شهر رشت بهمراه سرپرست شهرداری رشت با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان دیدار کردند و در جلسه‌ای که برگزار شد بر لزوم مناسب سازی هر چه بیشتر محیط و فضای شهری برای تردد آسانتر ایثارگران و جانبازان و تعریف فعالیت‌های مشترک بین بنیاد شهید و شهرداری با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت سه‌شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱ به همراه محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در دیدار و جلسه با محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان که در دفتر بنیاد شهید انجام شد در مورد مهمترین برنامه‌های فی‌مابین این دو نهاد، مشکلات و چالش‌ها و ارائه راهکارهای مناسب گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با مردم و در کنار مردم بودن را رویکرد مدیریت شهری خواند و اذعان کرد: ایجاد بازار کار در بازارچه‌های سطح شهر همچنین تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران باید در اولویت قرار بگیرد.
 کارگرنیا ابراز داشت: نگاه شورای ششم نسبت به خانواده ایثارگران،جانبازان و شهدا بسیار ویژه است بنابراین برای کمک به این قشر و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌ شود.
سرپرست شهرداری رشت هم در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تعریف فعالیت‌های مشترک بین بنیاد شهید و شهرداری با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: مناسب‌سازی فضای شهری به ویژه برای ایثارگران و جانبازان مقوله مهمی است که باید در سطح شهر اتفاق بیافتد و شهرداری رشت برای تحقق این امر تلاش می‌کند.
محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری رشت از مشکلات و چالش‌های جامعه ایثارگری سخن گفت و عنوان کرد: تعامل بیشتر بین شهرداری و بنیاد شهید در خصوص ایثارگران امری است که بدون شک نتایج درخشان و قابل توجهی را به بار خواهد آورد.
داوطلب احداث خانه ایثار و خانه ایتام در نقاط مختلف شهر رشت را خواستار شد و اذعان کرد: در نظر داریم جهت بهسازی معابر و جداول برای تردد آسانتر جانبازان و ایثارگران و مناسب‌سازی فضاهای شهری رایزنی و تبادل نظر بیشتری با شهرداری رشت برقرار کنیم تا اهداف مورد نظر زودتر عملیاتی شود.
لازم به ذکر است در جلسه سرپرست شهرداری رشت و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در خصوص وضعیت پرسنل ایثارگر شهرداری رشت و بررسی مشکلات و چالش‌های آنان نیز صحبت‌ها و تبادل نظرهایی انجام شد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت