تزریق ۱۲۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت
تزریق ۱۲۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت
فرماندار شهرستان رشت گفت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و نباید با تزریق واکسن نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی تفاوت باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر، اظهار کرد: تاکنون در موج‌های مختلف کرونا با چالش‌های گوناگونی مواجه بوده‌ایم و آرامش زندگی را از افراد گرفته و تمام فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: برای کنترل کرونا باید همه مردم با همراهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به مقابله با این ویروس اقدام کنند؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش سرعت واکسیناسیون دو مورد بسیار مهم است که باید با جدییت دنبال شود، اگر این دو مورد باهم اجرا نشود ما همچنان با چالش جدی مواجه خواهیم بود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و نباید با تزریق واکسن نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی تفاوت باشیم بلکه زمانی حداقل ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه شدند تازه می‌توانیم بگوییم سلامت جامعه به امنیت نسبی رسیده است.

وی ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم فعالیت‌های اقتصادی خود را هم دنبال کنیم، در حالیکه اکنون متاسفانه وقتی فعالیت‌های اقتصادی داریم موارد حداقلی موازین بهداشتی رعایت نمی‌شود! یقینا وقتی اهتمام جدی و همگانی نباشد ما همچنان با مشکلات متعدد مواجه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: افزایش جریمه‌ها راهکار قطعی نیست و ما هر چقدر به صورت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم جواب بهتری در مقابله و کاهش مبتلایان می‌گیریم. هر چقدر این ویروس ادامه‌دار شود چرخه اقتصادی، زندگی و معیشت مردم را با مشکل مواجه می‌کند و افزایش هزینه‌های درمان را در پی دارد و مناسبت‌ها و دورهمی‌های خانوادگی را با چالش جدی مواجه می‌کند.

فتح‌اللهی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا به منزل مصوبات قانونی و لازم‌الاجراست، فعالیت مشاغل باید بر اساس رنگبندی هر شهر انجام شود و نیاز به دستورالعمل یا ابلاغ جدید نیست.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: باید به کادر درمان که ایثارگرانه ایستاده‌اند کمک کنیم،‌ متاسفانه در آخرین گزارش رعایت پروتکل‌ها به ۴۰ درصد رسیده و این اصلا خوشایند نیست و اثرات خودش را در آمار مبتلایان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: جامعه هدفی که واکسینه شده‌اند از نظر ابتلای مجدد به حداقل رسیده است، تا زمانی که به آمار ایده‌آل در کاهش تعداد مبتلایان برسیم مجبور هستیم تا پروتکل‌ها را با جدیت رعایت کنیم. انتظار داریم همه آحاد جامعه به این جمع بندی برسند که برای شرایط بهتر کمک کنند و در این راستا همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها با شبکه بهداشت ضروری است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به مقابله با کرونا استفاده کنیم و ضمن رعایت پروتکل‌ها باید سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم، اضافه کرد: دو ماه زمان تا بازگشایی مدارس داریم؛ تردد دانش‌آموزان در سطح شهر شور و نشاط و گردش اقتصادی را در پی دارد لذا ضرورت دارد هر چه سریع‌تر از این شرایط محدودیت‌ها خارج شویم.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: وقتی بخواهیم جامعه دانش‌آموزی را واکسینه کنیم باید حداقل ۱۰ هزار دز واکسن داشته باشیم و در هر ناحیه آموزش و پرورش باید دو محل تزریق واکسن در نظر گرفته شود که نیروها، سرمایش، تهویه و امکانات لازم سالن تزریق فراهم باشد، اطلاعات اولیه وارد سیستم شود و فقط زمان فراخوان افراد برای تزریق حضور یابند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌ گروه‌های مختلف در دستورکار قرار دارد، اضافه کرد: در حال افزایش مکان‌های تزریق واکسن هستیم تا به محض اینکه واکسیناسیون گروه‌‌های مختلف را اعلام کردند، آغاز کنیم. همه عزیزانی که در فرآیند اجرای انتخابات فعالیت داشتند حدود ۶۰۰۰ نفر جهت تزریق واکسن معرفی شدند که ظرف ۱۰ روز انجام شد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: به دنبال این هستیم که خبرنگاران، اصحاب رسانه و گزارشگران صدا و سیما که در زمان انتخابات گزارش‌های میدانی تهیه می‌کردند، واکسینه کنیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه ۴۲۸ بیمار کرونایی در شهرستان رشت بستری هستند، افزود: بستری‌های روزانه از تعداد ۷۹ نفر به ۱۱۹ نفر رسیده، بیشتر درگیری‌ها در بازه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال می‌باشد.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۴۵۰۰ دز واکسن در سطح شهرستان تزریق می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ هزار دز واکسن در سطح شهرستان تزریق شده است؛ با توجه به استقبال از پایگاه‌های خودرویی تزریق واکسن تعداد این پایگاه از دو به چهار عدد افزایش می‌یابد.

 

  • منبع خبر : فرمانداری رشت