اجرای مرحله اول واکسیناسیون آزمایشگاههای خصوصی تشخیص طبی استان گیلان
اجرای مرحله اول واکسیناسیون آزمایشگاههای خصوصی تشخیص طبی استان گیلان
بر اساس برنامه ملی استقرار وگسترش واکسیناسیون کرونا حدود هزار نفر از افراد شاغل در آزمایشگاه های خصوصی استان گیلان واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علًوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس سند ملی گسترش واکسیناسیون و در ادامه واکسیناسیون کادر درمان بیمارستانهای استان، واکسیناسیون کارکنان موسسات پزشکی مشتمل بر آزمایشگاههای تشخیص طبی، مراکز جراحی محدود و مراکز تصویربرداری آغاز گردیده که طبق آمارها فقط در حوزه آزمایشگاه ها ۱۰۰۰ نفر شاغل و واجد شرایط واکسینه شده اند.

این در حالیست که تا کنون  ۱۱۳۰۰ نفر از کادر درمان مشتمل بر پرسنل بیمارستانی، دستیاران، کارورزان، دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی عرصه بالین نیز واکسن دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون افراد باقی مانده نیز در حال انجام است.

دکتر انوش دهنادی مقدم افزود : طبق سند ملی واکسیناسیون کووید _۱۹ فهرست گروه هایی که در هر مرحله واکسن را دریافت خواهند کرد به تدریج ابلاغ می شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: نوبت دوم تزریق افرادی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند ۱۲ هفته بعد و سینوفارم نیز بیست و هشت روز بعد از تزریق اول است.