دیدار صمیمانه سرپرست بهزیستی استان گیلان با نمایندگان تشکل های معلولین
دیدار صمیمانه سرپرست بهزیستی استان گیلان با نمایندگان تشکل های معلولین
ظهر روز یازدهم اسفند ماه سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی گیلان با نمایندگان تشکل های معلولین دیدار و گفتگو کرد

 به گزارش پایگاه خبری رشتستات به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان -سید مهدی خدمت بین دانا ضمن خیر مقدم و تقدیر از نمایندگان تشکل های معلولین که در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی تلاش می کنند اظهار داشت : برای حضور معلولان در جامعه باید بستر سازی مناسب صورت گیرد و فرهنگ این حضور در بین مردم نهادینه شود

وی افزود : افراد دارای معلولیت خاص جز دسته ای از جامعه محسوب می شوند که به جهت شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه ویژه می باشند .

سرپرست بهزیستی گیلان با بیان اینکه باید در خصوص معلولین در جامعه فرهنگ سازی شود ، اضافه کرد : نهادهای اجرایی نیز باید برای سهولت حضور معلولان جسمی و حرکتی در اجتماع بستر سازی مناسب را انجام دهند و زمینه کار برای  معلولین باید پایدار باشد.

وی عنوان کرد :  ۱۰۳ مرکز توانبخشی غیر دولتی در استان داریم که خدمات آموزشی روزانه آنان در بخش سالمندان ، بیماران روانی ، اتیسم و … است و حداقل ۱۰ هزار نفر به این خدمات نیاز دارند .

سید مهدی خدمت بین دانا در پایان اذعان داشت : باید در سطح جامعه در خصوص حمایت و حضور معلولان جسمی ، حرکتی فرهنگ سازی شود و همچنین باید روح امید را در جامعه معلولان بدمیم تا این عزیزان بتوانند به خودباوری و استقلال برسند.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان