گازرسانی به صنایع، از مهم‌ترین محرکه‌های اصلی پیشرو در اقتصاد کشور است
گازرسانی به صنایع، از مهم‌ترین محرکه‌های اصلی پیشرو در اقتصاد کشور است
گازرسانی به صنایع می‌تواند به عنوان یکی از محرکه‌های اصلی پیشرو در اقتصاد کشور به خصوص در امر اشتغال در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین صنعت نفت و گاز در سالن همایش شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، بر نقش مؤثر گازرسانی به صنایع در ایجاد اشتغال و اقتصاد کشور تأکید کرد و اظهار داشت: امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه گازرسانی و ۵ هزار میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی گازرسانی که صنایع بسیاری را نیز شامل می‌شود، انجام شده است.

وی یکی از شاخصه‌های رفاه در کشور را، توسعه گازرسانی شهری و روستایی و نقش بسزای آن در اشتغال‌زایی و اقتصاد خواند و با اشاره به این‌که طی یک سال گذشته، پروژه‌های مهمی در شرکت ملی گاز به سرانجام رسیده، تأکید کرد: دولت اجرای پروژه‌ها را معطل برجام و توافق خارجی نکرد و پروژه‌های گازرسانی و توسعه‌ای خود را با همت صنعتگران داخلی ادامه داد.

اوجی در پایان، با قدردانی از پیمانکاران درگیر این پروژه‌ها، گازرسانی به صنایع را کمک ارزشمندی به اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور خواند و گفت: از آقای چگنی، همه مدیران شرکت ملی گاز و همکاران‌شان که در این یک سال تحولات خوبی در این حوزه ایجاد کردند نیز، تشکر می‌کنم.

معاون وزیر نفت در امور گاز: صنعت گاز، قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است

ارتقای جایگاه ایران در زمینه تجارت گاز با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی و بهره‌مندی ۷۵ درصدی سبد انرژی کشور از گاز طبیعی، نشان می‌دهد که صنعت گاز همچنان قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح امروز در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین صنعت نفت و گاز در سالن همایش شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با اعلام این خبر و بیان این که دولت سیزدهم دریک سال ابتدایی عملکرد خود موجب نشاط، رفاه و افزایش امید در سطح کشور شده، افزود: اکنون این دولت در مسیر عدالت و پیشرفت گام برمی‌دارد و بر توسعه در بخش‌های مختلف به ویژه بحث‌های زیرساختی نفت و گاز متمرکز شده است.

چگنی با تآکید بر این که برخی از استان‌ها که از لحاظ شاخص‌های توسعه مانند گاز عقب بوده‌اند، مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: گازرسانی به این مناطق محروم از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران است که با روحیه پرتلاش و جهاد مستمر این دولت، این مهم به‌زودی جامه عمل می‌پوشد.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۵ درصد سبد انرژی کشور با ۳۰ میلیون واحد اشتراک شامل خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی به گاز طبیعی وابسته است، گفت: پس، این مبالغه نیست اگر بگوییم صنعت گاز، قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در هفته دولت، توضیح داد: امروز شاهد بهره‌برداری از خطوط لوله انتقال گاز و گازرسانی به ۱۶ شهر و ۱۰۹۱ روستا و بالغ بر ۱۹۵۹ صنعت این مرز و بوم با ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، به طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها از هفته دولت آغاز می‌شود نیز، اشاره کرد و گفت: در این آیین، همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ شهر و ۹۲۸ روستا و بیش از ۲ هزار صنعت دیگر نیز با اعتباری بیش از ۵۳ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

  • منبع خبر : گاز گیلان