بیش از 180 هزار نفر مستمری بگیر در قالب 150 هزار پرونده بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، فوت ( بازماندگان ) ، ماهانه به طور متوسط بیش از 628 میلیارد تومان مستمری از تامین اجتماعی گیلان دریافت مینمایند

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، با بیان اینکه تعهدات بلندمدت و در راس آن مستمری بازنشستگی در کنار خدمات درمانی سازمان از بارزترین تعهدات شناخته شده در جامعه میباشد اظهار داشت : در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار نفر مستمری بگیر در قالب ۱۵۰ هزار پرونده بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، فوت ( بازماندگان ) از تامین اجتماعی گیلان مستمری دریافت مینمایند .

وی با اشاره به اینکه از حیث آماری ، به طور متوسط بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ مستمری بگیر در هر ماه به جرگه این گروه از تعهدگیرندگان در استان میپیوندند افزود : این فرایند که سبب رشد بیش از ۷۰۰۰ نفر در سالجاری در آمار این قشر گردیده به گونه ای است که پرداختی مستمری در ماههای اولیه سال با ۶۲۵ میلیارد تومان در ماه آغاز و در دیماه به ۶۴۸ میلیارد تومان رسیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام رقم ۶۲۸۲ میلیارد تومان پرداختی در بخش تعهدات بلندمدت بابت انواع مستمری ها در ده ماهه سپری شده از سالجاری ، اظهار داشت : حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان از این رقم در محدوده شهر رشت و توسط شعب سه گانه و شهرصنعتی رشت انجام پذیرفته است .

علی حسین نژاد در ادامه اذعان داشت : پیش بینی میگردد با احتساب پرداخت مستمری های بهمن و اسفند و عیدی پایان سال رقم تعهدات این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۸۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار بازنشسته ، ۷ هزار ازکارافتاده و نزدیک به ۷۰ هزار بازمانده ، جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان