جلسه شورای اداری صنعت آب و برق با حضور فرماندار رشت و نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی
جلسه شورای اداری صنعت آب و برق با حضور فرماندار رشت و نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی
به منظوربررسی موضوعات و مسائل حوزه شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان جلسه شورای اداری صنعت آب و برق با حضور نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به میزبانی توزیع برق گیلان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان – محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان در این نشست خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد مشترکین ما خانگی هستند و تنها چهار دهم درصد مشترکین در بخش تولید و صنعت فعال هستند که نشان دهنده عدم حضور گیلان در زمره استان های صنعتی کشور است.

وی افزود: سیل عظیم مهاجرین به این استان از اقصی نقاط کشور و افزایش مشترکین و متعاقباً مصرف برق در فصل پیک سال نیاز به چاره اندیشی دارد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم و چالشی جدی را تجربه نکنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: امسال مدیریت مصرف فوق العاده ای داشتیم و این با درایت وزارت نیرو وبا برنامه های مدون انجام شده است که موفق شدیم در استان حتی یک دقیقه هم خاموشی نوبتی نداشته باشیم.

مهدیزاده اظهار داشت: مشترکین در حوزه صنعت و کشاورزی از همکاری با ما رضایتمندی خود را ابراز داشتند چرا که برخلاف سالهای پیش در سال جاری با بکارگیری راهبرهای مدیریت مصرف کمترین خاموشی در این دو بخش اعمال شد.

وی افزود: در حوزه ادارات دولتی نیز در سال جاری اقدامات بی نظیر و همکاری خاصی صورت گرفته و این یک ظرفیت مغفول مانده در سالهای پیش بوده که در پیک امسال به بهترین نحو ازآن بهره برداری شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از نظر فراوانی شبکه فشار ضعیف بعد از تهران بزرگ مقام دوم در کشور را داریم.

مهدیزاده گفت: امسال برای مشترکین خانگی پاداش های مناسب و جدیدی در نظر گرفته شد و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مشترکین ما مشمول دریافت این پاداش های مدیریت مصرف شدند و در مجموع ۳۹ میلیارد تومان پاداش به این مشترکین پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تمامی نتایج مثبت و موفقیت توزیع برق گیلان در پیک جاری ماحصل همکاری،مشارکت و همراهی تمامی مشترکین،ادارات سازمانها و مدیران استانی بوده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: در بحث کابل خودنگهدارجهش خوبی داشتیم و تا کنون قریب به ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در سال ۱۴۰۱ احداث شده است.

مهدیزاده تاکید کرد: تمامی خدمات ما منوط به وصول حداکثری مطالبات می باشد و عدم پرداخت بهای برق مصرفی از سوی ادارت و سازمانها موجب بروز مشکل در روند خدمت رسانی می شود.

وی در مبحث اتوماسیون کلیدها اظهار داشت: ما امسال ضریب فرمان پذیری را افزایش دادیم، تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان نصب۷۶ دستگاه بود اما امسال تا اکنون به ۱۳۹دستگاه افزایش یافته است.

گفتنی است در این نشست حمید رضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت ،جبار کوچکی نژاد، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیران عامل شرکت های تابعه وزارت نیرو به بحث و گفتگو پیرامون صنعت آب و برق پرداختند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان