ضرورت آمادگی کامل دستگاه ها در برابر حوادث احتمالی
ضرورت آمادگی کامل دستگاه ها در برابر حوادث احتمالی
سرپرست فرمانداری رشت بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه ها در برابر حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ های اجرایی در این راستا برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری پیش از ظهر (شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲) در مانور سطح A شرکت گاز گیلان اظهار کرد: بحران، چالش و جنگ این دست اتفاقات بخشی از سیمای زندگی ما است و بایستی آمادگی برخورد با هرگونه تهدید را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رزمایش و مانورها ما را در مقابل حوادث این چنینی آماده نگه می‌دارد، افزود: پیشگیری از حوادث احتمالی و مقابله با آن و آمادگی همه جانبه نیاز ضروری است که دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این راستا برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند.

عاشوری با اشاره به اینکه کشور ما همواره در طول تاریخ در معرض تهدید دشمنان قرار داشته و اکنون نیز بیش از گذشته مورد توجه بیشتر آنهاست، گفت: مسئولان موظفند با توجه به شرایط حساس کنونی، ابتدا آموزش‌های لازم را در زمینه پدافند غیرعامل فرا گیرند و بعد از آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ایمنی و تداوم فعالیت، حفاظت و امنیت، پویایی و ابتکار، خلاقیت، دانش محوری و بومی سازی، پاسخگویی به انواع تهدیدات و اقدامات خصمانه از اصول اولیه پدافند غیرعامل است.

عاشوری با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران هم افزایی دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: پدافند غیر عامل یعنی مجموعه اقداماتی که باید قبل از وقوع خطر انجام، تا سبب کاهش خسارات جانی و مالی و زیرساخت‌ها شود.

عاشوری بر انجام کار علمی و تحقیقاتی برای شناخت عمیق و دقیق ظرفیت‌ها، تهدیدات و آسیب‌ها و فرصت‌های این شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: آینده پژوهی به ما کمک می‌کند که شرایط و تهدیدات آینده دشمن را بشناسیم و در مورد آنها تدبیر و برنامه ریزی کنیم.

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد: پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل یک مأموریت همیشگی است که باید به آن توجه ویژه ای شود و سرمایه گذاری در این راستا نوعی آسایش و آرامش را برای مردم و مسئولین یک کشور به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه استان گیلان آمادگی هر نوع برخورد، بلایای طبیعی و تهدیدات خرابکارانه را دارد، ادامه داد: البته به این مهم توسط دستگاه‌ها باید بیشتر پرداخته شود.

در این مانور، پس از اینکه یک خرابکار فرضی یکی از ایستگاه‌های گاز در شهر صنعتی رشت را تخریب کرد، نیروهای آتش نشانی وارد عمل شده و آتش را خاموش، سپس نیروهای انتظامی فرد خرابکار را دستگیر کردند.

در ادامه مانور سطح A گاز کشور، نیروهای شرکت گاز گیلان، قزوین، اردبیل و منطقه ۹ عملیاتی مازندران برای تعمیر این ایستگاه و همچنین برای گازرسانی به مشترکینی که بابت این خرابکاری گاز آنان قطع شده بود، وارد عمل شدند و پس از آن نیز، نیروهای شرکت مخابرات، برق و آب در محل حضور یافته و قطعی‌های موردی را ترمیم کردند.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت