بیش از ۲۳۰۰ تقاضای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای توسط کارفرمایان گیلانی به ثبت رسید
بیش از ۲۳۰۰ تقاضای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای توسط کارفرمایان گیلانی به ثبت رسید
بیش از 1650 کارفرمای گیلانی یعنی افزون بر هفتاد درصد ثبت نام کنندگان متقاضی استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای تا پایان مردادماه نسبت به تعیین تکلیف و تقسیط بدهی های خود اقدام و از این فرصت برای تادیه دیون برخوردار گردیده اند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه مهلت ثبت نام و تقاضای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای در پایان روز ۳۱ مردادماه به اتمام رسیده است افزود : با توجه به مهلت تعیین شده بررسی ها و مراجعه ، پرونده این طرح برای مواردی که در روزهای آخر نسبت به ثبت درخواست اقدام نموده اند و یا به دنبال تکمیل مدارک و ضمانت های لازم میباشند همچنان باز بوده و پیش بینی میگردد تعداد کارفرمایان بهره مند زیادتر گردد .

وی با اشاره به اینکه در مهلت سه ماهه تعیین شده از اول خرداد تا پایان مردادماه تعداد ۲۳۲۵ تقاضا از طریق سامانه es.tamin.ir ثبت و بررسی گردید اذعان داشت : از این تعداد ۱۶۵۱ مورد یعنی ۷۱ درصد متقاضیان تمامی مراحل کاری را سپری نموده و با تعیین تکلیف بدهی ، علاوه بر برخورداری از بخشودگی جرائم ، دیون خود را تقسیط و در برخی موارد یکجا پرداخت نموده اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با ارزیابی خوب میزان استقبال کارفرمایان گیلانی از این طرح ، اظهار داشت : به استناد الحاق تبصره ابلاغی در نیمه مردادماه به بخشنامه مشوق های حمایت از تولید که مبنای گزارش های بازرسی به جای لیست حق بیمه را برای بررسی حفظ سطح اشتغال به عنوان یکی از شرایط برخورداری مجاز شمرده بود تعداد ۵۵ پرونده برای اخذ مجوز و ثبت در حال گذراندن فرایندهای اجرایی میباشند که باید درخواست های ثبت شده در مهلت قانونی که در حال رسیدگی هستند را نیز به آنها افزود و بر این اساس پسش بینی میگردد تعداد کارفرمایان برخوردار به بیش از ۱۸۰۰ نفر در استان برسد .

کیوان مرتضوی خاطر نشان ساخت با اجرای این اقدام بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی گیلان از کارفرمایان تعیین تکلیف گردید .

شایان ذکر است شعب رشت ، رضوانشهر ، بندرانزلی ، آستانه اشرفیه و فومن و لنگرود بیشترین ثبت تقاضا و بالاترین تعداد درخواست های تعیین تکلیف شده را دارا بوده اند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان