تشکیل یکصدوهشتادودومین جلسه شورای مسکن گیلان با دستور کار تکمیل باقیمانده مسکن مهر وتسریع در انجام طرح اقدام ملی مسکن
تشکیل یکصدوهشتادودومین جلسه شورای مسکن گیلان با دستور کار تکمیل باقیمانده مسکن مهر وتسریع در انجام طرح اقدام ملی مسکن
یکصدو هشتادو دومین جلسه شورای مسکن استان گیلان باحضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران و مسئولین عضو این شورا در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار و آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل باقیمانده مسکن مهر وطرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان بررسی شد.

به گزارش رشتستان به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان در این جلسه ارسلان زارع استاندار گیلان اجرای طرح اقدام ملی مسکن را طرح‌موثری در خانه دار کردن اقشار مردم برشمرد وگفت: این طرحی است که دولت برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه خصوصاً افراد متوسط و کم‌درآمد جامعه ارائه کرده که با توجه به وضعیت اقتصادی باید با جدیت و تعامل مناسب مدیران دنبال شود و دستیابی به اهداف غائی این پروژه تعامل مناسب و همکاری ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
وی افزود: دستگاههای متولی درپروژه مسکن مهر استان نیز تلاش کنند تاپروژه های باقیمانده پایان وبه متقاضیان تحویل شود.
در ادامه ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی استان وطرح مسائل ومعضلات اجرایی وابهامات موجود گزارشی ارایه نمودند و ضمن بررسی آخرین وضعیت این پروژه ها پیشنهاداتی جهت رفع موانع ارائه و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شد.
در این جلسه گزارشی از مصوبات جلسات قبل و روند اجرای پروژه های مسکن مهر وتسریع در انجام طرح اقدام ملی مسکن ارایه شد.
همچنین برنامه های احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن تشریح و راهکارهای لازم جهت همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها برای اعمال تخفیفات ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن ،اداره کل امور مالیاتی جهت انجام امور مربوط به صدور پایان کار واخذ اسناد مساکن مهر استان وشرکت های زیر ساخت نسبت به تهیه طرح وبرآورد اولیه طرح اقدام ملی مسکن مساعدت وهمکاری نمایند.
بهره گیری از بند ب تبصره ۸ از سازمان ملی زمین ومسکن برای اتمام پروژه های مسکن مهر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح ومورد بررسی قرار گرفت.