برگزاری هشتادوهفتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر با محوریت کنترل پشه آئدس و پیشگیری از بیماری‌های منتقله در بهزیستی گیلان
برگزاری هشتادوهفتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر با محوریت کنترل پشه آئدس و پیشگیری از بیماری‌های منتقله در بهزیستی گیلان
صبح روز سی ام مرداد ماه؛ هشتاد و هفتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر با محوریت کنترل پشه آئدس و پیشگیری از بیماری‌های منتقله ، با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان گیلان در سالن دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر بهزیستی استان گیلان در این نشست بر تشکیل تیمی جهت بررسی کلیه بخش های بهزیستی استان از نظر شناسایی محیط های مناسب برای زیست و تخم گذاری پشه و تکامل لارو آن و اقدام مشابه در بهزیستی شهرستانها و مراکز تحت نظارت تاکید کرد.

همچنین  دکتر بهار پوررضا دبیر کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر استان نیز در خصوص چرخه زندگی و خصوصیات پشه آئدس آلبیپکتوس که جدیدا – مرداد ماه سال جاری – در شهرستانهای انزلی و رشت صید و در محیط های مناسب تکثیر شده است و همچنین بیماری‌هایی که قابلیت انتقال توسط آنرا دارند توضیحات اجمالی ارائه نمود و راه های مقابله با آنرا برشمرد.

در ادامه مهندس حسین پیربازاریان رئیس حوزه ریاست نیز به شرح اقداماتی که تا کنون برای بهسازی محیط در سطح بهزیستی استان انجام شده پرداخت و انجام اقدامات لازم و لزوم جدیت در خصوص مقابله با بیماری های واگیر را از ضروریات کار عنوان کرد.

همچنین آگاهی بخشی از شیوع ویروس کرونا Eris از زیر سویه های اومیکرون در برخی کشورها و لزوم آمادگی در برابر شیوع احتمالی آن در مراکز تابعه با تشدید خوداظهاری پرسنل و تعهد بر رعایت پروتکل های بهداشتی نیز از سایر موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

شایان ذکر است تاکنون موردی از کرونا Eris  توسط وزارت بهداشت در کشور گزارش نشده است و بنابر توضیحات ارائه شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون مورد ابتلای ثابت شده از بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس در استان نداشته ایم . بنابراین یک ضلع مثلث انتقال بیماری یعنی وجود فرد مبتلا در منطقه هنوز ناکامل است.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان