نشست ریاست کل دادگستری استان گیلان با جمعی از بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون
نشست ریاست کل دادگستری استان گیلان با جمعی از بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون
نشستی با حضور مسئولان فرهنگی استان و جمعی از اهالی هنر و رسانه و بازیگران تئاتر و تلویزیون به ریاست رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، نشستی  با حضور مسئولان فرهنگی استان و جمعی از اهالی هنر و رسانه و بازیگران تئاتر و تلویزیون  به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه از دیر باز بر ذهن و فکر و اعتقادات بشر اظهار داشت: انتقال مفهموم با استفاده از ابزار رسانه علاوه بر مردم عادی می تواند اندیشمندان، خردمندان و تمامی اقشار مختلف را تحت تاثیر قرار داده و برای سالها در ذهن انسان ماندگار شود.

وی با بیان اینکه امروزه حتی قدرت رسانه ای می تواند بر اراده انسان تاثیر گذار باشد افزود: یکی از راه هایی که  موجب رشد و پیشرفت هنر می شود نقد های هنری است که در سیره و روش استاد شهید مطهری در حوزه معارف اسلامی به وضوح مشاهده می شود.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه نباید فضای نقد در جامعه را محدود کرد گفت: شایسته است هنرمندان به نام با سعه صدر بیشتری رویداد های فرهنگی و اجتماعی را تحلیل کنند تا زمینه عرضه بیشتر تولیدات فرهنگی فراهم شود.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه هیچ گاه نباید انتقاد توام با اهانت باشد افزود: اگر کسی برخلاف آموزه های دینی و معرفتی زبان اهانت و فحاشی به کسی داشته باشد اولا این عمل برابر مقررات قانونی جرم بوده و قابل تعقیب قضایی است و ثانیا مردم ما نیز هیچ گاه بد اخلاقی های کلامی و رفتاری را نمی پذیرند و فرد بد اخلاق خود به خود مطرود جامعه خواهد شد.

  • منبع خبر : دادگستری کل استان گیلان