بررسی لایحه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) در صحن شورای اسلامی شهر رشت
بررسی لایحه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) در صحن شورای اسلامی شهر رشت
یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت، لایحه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) شهر رشت مورد بررسی قرار گرفت.
سید امیرحسین علوی ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در خصوص این لایحه با تسلیت رحلت شهادت گونه سردار محمدعلی حق‌بین، گفت: اولویت‌بندی‌های انجام‌شده توسط شهرداری خوب است، اما بنا به دلایل فنی هر یک از این پروژه‌ها به نحوی قابلیت اجرایی ندارد.
وی ادامه داد: اولویت‌های یک، دو و سه که مشخص شده است تکلیف مطالعات آن روشن نیست، رودخانه‌ها همچنین مسئله فاضلاب را نیز با خود دارد و موضوعاتی همچون متولی، مالی و… نیز موجود است. در مورد تقاطع غیرهمسطح میدان مصلی بحث وجود دارد، اینکه در کدام جهت قرار است ساخته شود یک موضوع است، اما اگر در ادامه رینگ بلوار شهید بهشتی به سمت میدان نیروی دریایی ساخته شود، این موضوع دارای بحث است، زیرا با توجه به تأسیسات موجود عمق بیشتری را باید حفاری کرد که همانند سایر زیرگذرها نیست و از طرفی چون به رودخانه می‌خورد خارج از موضوعات مطرح‌شده به‌صورت شفاهی است.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت اضافه کرد: همچنین در موضوع اولویت‌های چهار و پنج که تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) است، اگر چنین تفاهمی وجود دارد این دو پروژه به مرحله اجرا برود، همچنین نظر کمیسیون و نظر قرارگاه به پیوست آن اضافه گردد.
اسماعیل حاجی پور عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت نیز با تسلیت درگذشت شهادت گونه سردار محمدعلی حق‌بین گفت: همه اقشار مردم ایشان را دوست داشتند و برای گیلان سردار سلیمانی بود.
وی همچنین در خصوص لایحه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) نیز اظهار داشت: مورد اول و دوم و سوم ارائه شده توسط شهرداری در حال حاضر قابلیت اجرایی شدن را ندارند، زیرا زمینه آن فراهم نیست. دو پروژه آماده ما روگذر میدان امام حسین و روگذر میدان نیروی دریایی است. در زمان حضور سردار محمد میدان نیروی دریایی کلنگ زنی شده بود و تمام مستندات آن نیز وجود دارد. نظری که کمیسیون‌های تخصصی نیز داده‌اند بر همین اساس است، نظر بنده بر این است که برای حفظ قرارگاه در این پروژه‌ها این پروژه به نتیجه برسد، اگرچه این پروژه برای ما در حال حاضر ضرورت ندارد، اما یک سال و نیم دیگر برای ما الزامی است.
عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: خواهش بنده بر این است که قراردادی با قرارگاه تنظیم شود و پس‌ازآن بحث رودخانه‌ها را نیز با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) داشته باشیم و امیدوارم که بخشی از این کار در این دولت با وجود آقای دکتر نوبخت انجام شود.
در ادامه جلسه محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت نیز با تسلیت درگذشت شهادت گونه سردار محمدعلی حق‌بین، اظهار داشت: در جلسه گذشته یک همدلی و همراهی ایجاد شده بود، ما نیز دغدغه آن را داریم که پای قرارگاه در رشت باز شود. ما چرا باید برای باز شدن پای قرارگاه به رشت از پروژه‌های کوچک شروع کنیم، ما می‌توانیم از یک پروژه بزرگ‌تر کار خودمان را آغاز کنیم، طی این دو ماه که صحبت داشتیم آیا شهرداری مقدماتی را آغاز کرده است؟ آیا مطالعه‌ای انجام‌شده است؟ متأسفانه هیچ اقدام اجرایی تاکنون صورت نگرفته است. اینکه همه ما علاقه‌مند به احیای رودخانه‌های رشت هستیم خوب است، همه ما موافق عبور پیاده راه از بن‌بست است، اما هیچ اتفاقی رخ نداده است.
وی افزود: خروجی بر این شده است که ما با مصوبه خودمان به شهرداری اجازه دهیم که پروژه‌ها بررسی شود و سایر پروژه‌هایی که مورد نظر ما است به‌صورت مطالعه و اجرا در اختیار قرارگاه داده شود، این جمع‌بندی انجام‌شده در جلسه گذشته است. اگر ما می‌توانیم فصل مذاکره در این بخش در نظر گرفته شود قطعاً همه علاقه‌مند هستیم که یک پروژه بزرگ‌تر در این خصوص انجام شود.
در ادامه جلسه بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت، اظهار داشت: حداقل زمان برای اجرای طرح مطالعاتی پروژه ۶ ماه تا یک سال است، برای اینکه جمع‌بندی کنیم این کار منافاتی ندارد که با یک کار کوچک همکاری آغاز شود و همکاری‌های بزرگ‌تر ادامه یابد. می‌توانیم به‌جز بحث پروژه فعلی همکاری در زمینه طرح مطالعاتی را نیز داشته باشیم.
همچنین فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت با تسلیت رحلت شهادت گونه سردار محمدعلی حق‌بین، گفت: در جلسات کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق مباحث خوبی مطرح شد، از نظر بنده حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) یک فرصت برای شهر رشت است. این فرصت با جلسات مختلف و متفاوت به وجود آمده است و طرح تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر با این مجموعه باشد.