امسال حدود چهارصد هزار مشترک مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند
امسال حدود چهارصد هزار مشترک مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان اظهار داشت : در بحث مدیریت مصرف شاهد این بودیم که امسال چیزی حدود چهارصد هزار مشترک ما مشمول دریافت پاداش شدند و در واقع وعده هایی که داده شده بود تحقق یافت.

رشتستان – مهندس محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در برنامه رادیویی دریچه با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه تصریح کرد: تابستانی که گذشت به جهت شدت و استقرار گرما متفاوت با تابستانهای گذشته بود.

وی افزود : در تابستان گذشته دمای محسوس بالای ۳۷ درجه را فقط در ۲۱ روز داشتیم در حالی که در تابستان سال جاری این رقم به ۵۴ روز رسید و همچنین نسبت به سال گذشته ۳درجه افزایش دما داشتیم.

مهدیزاده در ادامه اظهار داشت: با همه این اوصاف به دلیل راهبری خوبی که در صنعت برق صورت گرفت و مباحث مدیریت مصرف و برنامه ریزی هایی که در مدیریت بار صورت گرفت، الحمدالله امسال هم شاهد پایداری شبکه در سطح استان بودیم و این مهم مرهون زحمات و تلاش های همه همکاران ما در همه حوزه ها و همچنین اطلاع رسانی خوب و پای کار بودن مردم عزیز ما بود.

وی با اشاره به اینکه اگر اطلاع رسانی دقیق صورت نمیگرفت تاکید کرد : اگر مردم بایدها و نبایدهای مصرف را نمیدانستند ، به این سادگی نمی توانستیم از این گرما با این شدت و این مدت به آسانی بگذریم و در واقع روزهای سختی برهمکاران ما در صنعت برق گذشت اما جانانه پای کار ایستادند و نگذاشتند که اتفاق خاصی در حوزه استان گیلان رخ دهد و جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در ادامه یادآور شد: در بحث مدیریت مصرف شاهد این بودیم که امسال چیزی حدود چهارصد هزار مشترک ما مشمول دریافت پاداش شدند و در واقع وعده هایی که داده شده بود تحقق یافت و تاکنون حدود هفتاد و شش میلیارد تومان که رقم قابل توجه ای است به عنوان پاداش در قبوض مشترکین ما ثبت شده است.

مهندس مهدیزاده با اشاره به حضور هوشیارانه و همکاری خوب مردم در مدیریت مصرف گفت : در سالهای گذشته ذخایر عملیاتی همچون دیزل ژنراتورها و مدیریت مصرف ادارات را داشتیم که زیاد به آنها توجه ای نمیشد ولی از سال گذشته به دنبال همین موضوعات بودیم .

وی افزود : بحث پایداری شبکه بسیار برای ما مهم بود که باید با یک برنامه ریزی به سمت آن حرکت میکردیم و اکنون برای ۱۴۰۳ درحال برنامه ریزی هستیم و در هفته جاری و شنبه ای که گذشت در خدمت وزیر محترم بودیم و راهبردها مطرح شد و حوزه های تخصصی مباحث خود را مطرح کردند و دقیقا مشخص شد برای سال آینده چه کارهایی را باید انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان تصریح کرد : به محض اینکه پیک بار سال جاری گذشت گام های بعدی برای پیک بار سال بعدی را برداشتیم و هم در حوزه شرکت توزیع برق گیلان کمیته های مختلفی تشکیل دادیم که فعالند و هم مباحث مدیریت مصرف،  هوشمند سازی و همچنین مدیریت مصرف بار و موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف بار سال آینده را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون خاطره خوشی برای مردم برجای مانده و از ما انتظار دارند، افزود : امیدواریم بتوانیم سال آینده نیز به مانند امسال و سال گذشته یک عملکرد موفقی داشته باشیم چون مردم از ما انتظار دارند پایداری شبکه استمرار داشته باشد و تمام تلاش ما نیز همین است.

مهندس مهدیزاده با اشاره به قطع لحظه ای برق صنایع در سال ۱۴۰۰ و سالهای قبل از آن گفت : سال گذشته و امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته از قبل به مشترکین حوزه صنایع اطلاع رسانی صورت گرفت تا بتوانند برنامه ریزی های خود را داشته باشند و در مقایسه با سال های گذشته میزان انرژی تامین شده بسیار بیشتر بود تا خسارتی به صنایع وارد نشود.

وی اشاره ای به رسوب ناترازی برق سالهای گذشته داشت و ادامه داد : در سالی که گذشت ۱۴۰۰۰مگاوات ناترازی داشتیم که عدد بزرگی است و در کلان کشوری به این موضوع فکر شده و تا زمانی که این ناترازی به صفر برسد چند سال زمان نیاز است و برای این موضوع برنامه ریزى شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان افزود : در خصوص واحدهای نسقی چالشی که مطرح شده این است که ساخت و سازهایی بدون توجه به زیرساخت ها در حال انجام است و به همین دلیل بردن خدمات به این اماکن کار ساده ای نیست اما ما به عنوان یک شرکت خدماتی به این موضوع نگاه میکنیم و به محض اینکه خدماتی را از ما طلب کنند ما تلاش میکنیم به راههای مختلف این خدمات را در اختیارشان قرار دهیم.

وی تاکید کرد : بزرگترین شهرستانی که بیشترین چالش را در آن داریم خود شهرستان رشت است و چیزی حدود پانزده هزار واحد بدون پروانه و بدون خدمات مانده بودند که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱  و ۱۴۰۲ دیده شده اما تفاسیری که در این قانون وجود داشت از نظر حوزه قضایی خیلی پذیرفته نبود اما با تعاملی که صورت گرفت و هماهنگی با سطح کشور و خود استان حوزه قضایی پای کار آمدند و نهایتا قرار بر این شد که خدمات را به گونه ای کنترل شده به این متقاضیان ارائه دهیم.

مهدیزاده با اشاره به اینکه ارائه خدمات به اینگونه متقاضیان مستلزم شرایطی است اظهار داشت : اگر این متقاضیان داخل بافت قرار دارند به آنها انشعاب واگذار میکنیم منوط به اینکه دستور قلع و قمع برای آن صادر نشده باشد .

وی افزود : از متقاضیان تعهد محضری گرفته می شود که هر زمان دستگاههای حوزه نظارتی اعلام کنند که مثلا این واحد فاقد استحکام بنا است و یا هر مورد دیگری را اعلام کنند نسبت به جمع آوری انشعاب اقدام می کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با تاکید به اینکه انشعاب واگذار شده به اینگونه متقاضیان انشعاب غیر دائم است یادآور شد: تا زمانی که این واحدها در کمیسیون ماده ۱۰۰ تعیین و تکلیف نشوند انشعاب به صورت غیر دائم خواهد بود.

مهدیزاده تاکید کرد : خواهش من از متقاضیان در این حوزه این است که از هرگونه ارتباطات خارج از سازمان کلا پرهیز کنند .

وی در ادامه افزود : شبکه های فشار ضعیف در حوزه استان گیلان بعد از تهران بزرگ طولانی ترین شبکه فشار ضعیف با حدود بیست هزار کیلومتر است و علت آن جغرافیای استان و پراکندگی می باشد و در بحث بهینه سازی و اصلاح این شبکه ها در سالهای گذشته شاهد سرعت لازم نبودیم و بحران هایی را که داشتیم ، رطوبت و شرایط اقلیمی مزید برعلت بود و سرعت فرسودگی را افزایش داد.

مهندس محمدتقی مهدیزاده تصریح کرد : در سال گذشته و امسال حدود هزار و هفتصد کیلومتر شبکه را تبدیل به خودنگه دار کردیم و در حال حاضر هزار کیلومتر دیگر را وارد فرایند مناقصه کردیم تا انشالله بتوانیم حداکثر تا یکسال آینده تبدیل به خود نگه دار کنیم.

وی اظهار داشت : برنامه های ما همچنان ادامه خواهد داشت تا این حوزه را به صفر برسانیم و در کنار آن و در حوزه تاب آوری امسال ۵۳۶ مرحله اقدامات تاب آوری داشتیم و حدود ۱۸۸۵ اکیپ به خدمت گرفته شد که چیزی حدود ۱۰۰۰۰ نفر ساعت می باشد و ۷۲۲ کیلومتر اصلاحات جزئی انجام شد و در بحث مقاوم سازی در طول سال گذشته و امسال ۱۳۸۳پایه نصب و ۴۶۰ پایه نیز اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به نوسانات حوزه برق در این فصل گفت : اگر نوسانی صورت بگیرد به دو دلیل طولانی بودن شبکه و سرقت های سیمی است که در این دو سال اخیر بسیار عجیب بود به گونه ای که در روز چیزی حدود هشتاد مورد سرقت داریم و تامین همه این سرقتی ها به آسانی نخواهد بود.

وی تاکید کرد : تامین این سرقتی ها به لحاظ اقتصادی و اجرایی بسیار سخت است که با دشواری آن را پیش میبریم.

مهندس مهدیزاده به بحث بیمه اشاره و افزود : امسال بیمه آتش سوزی و برق گرفتگی به ما ابلاغ شده ولی تاکنون سوختگی لوازم برقی که وزارت نیرو تنظیم میکند تاکنون به ما ابلاغ نشده ولی همه اطلاعات جمع بندی می شود تا زمانی که ابلاغ شد ما اقدام کنیم.

وی با اشاره به زمستان پیش رو اظهار داشت : جنس برف در استان گیلان به دلیل رطوبت بسیار سنگین است که بسیار مخرب است به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم و تا حد امکان این برنامه ریزى ها تنظیم شده و حدود ۱۱مانور جهادی برای اصلاح شبکه ها داشتیم و در بالادست دیلمان و اشکورات اصلاحات خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت : چون مرز مشترک با مازندران داریم با شرکت برق مازندران هماهنگ کردیم و اکیپ های مشترک را برای اینگونه مسیر ها روانه کردیم و در بحث شاخه زنی که هر سال ما را اذیت میکرد امسال به شهرداری رشت دستمریزاد میگوییم که خیلی خوب وارد عمل شدندو از شهردار محترم و همکارانشان تقدیر و تشکر می کنم و در حوزه فشار متوسط خودمان پاکسازی کردیم و سعی کردیم پیش بینی های لازم را انجام دهیم.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان