بازدید نماینده مردم رشت بهمراه مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدارس رشت
بازدید نماینده مردم رشت بهمراه مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدارس رشت
روز چهارشنبه مورخ 1401/03/11مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان به همراه سردار سیدعلی آقازاده نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، مهندس مجید عزیزی رئیس شورای شهرستان رشت، دکتر صفری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی از تعدادی از مدارس رشت و پروژه های در حال احداث بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان-بر اساس این گزارش، مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه شهید عموپور، هنرستان ولی عبادی ناحیه۱ و مجتمع ۱۲ کلاسه سردار حاج قاسم سلیمانی رشت مورد بازدید قرار گرفته و مهندس دقیق در این بازدید ضمن دیدار با همکاران فرهنگی و گفت و گو با آنان و به بررسی مشکلات فضاهای آموزشی پرداخته و به پیگیری مسائل مطرح شده و رفع مشکلات آنان تاکید نمود.

وی به اهمیت رفع مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: این شهرستان با توجه به تراکم بالای دانش آموزشی نیازمند توجه جدی در حوزه فضاهای آموزشی بوده و به حمدالله در طول سالهای گذشته قدم های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است.

 مهندس دقیق با بیان اینکه رفع مشکلات فضاهای آموزشی نیازمند همدلی و همراهی می باشد، تصریح نمود: براساس توافق بعمل آمده و با حمایت های استاندار محترم جناب آقای دکترعباسی، سهم آموزش و پرورش از اعتبارات استانی امسال افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

وی میانگین سهم آموزش و پرورش کشور از اعتبارات استانی را ۱۰ درصد عنوان نمود و افزود: طی تفاهمنامه مابین استاندار محترم استان و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور سهم آموزش و پرورش گیلان در حوزه احداث و تجهیز مدارس از دو درصد به ۵ و در سال های آتی به ۷ و  در نهایت به ۱۰ در صد افرایش خواهد یافت و این نوید بخش آینده ای درخشان در توسعه فضاهای آموزشی خواهد بود.

 مهندس دقیق در ادامه با اشاره به احداث مجتمع ۱۲ کلاسه سردار حاج قاسم سلیمانی رشت ، اذعان داشت: این پروژه با زیر زبنای بالغ بر۴۰۹۰هزار مترمربع با نگرش و عملکرد مدیریت سبز در حال احداث می باشد و پیش بینی می شود در سال آتی با هزینه کرد بالغ بر۵۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه سردار سیّد علی آقازاده نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کارکنان اداره کل نوسازی مدارس با اشاره به تلاش های صورت گرفته اذعان داشت: همتی که امروز وجود دارد بیانگر تحول می باشد.

وی با بیان اینکه گیلان دارای سابقه درخشان در امور فرهنگی است، اذعان داشت: همه موارد در این جلسات پیگیری و امیدواریم مشکلات مطرح شده با اقدامات جهادی و ایجاد امکانات مناسب مرتفع شود.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان