امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان آغاز می‌شود
امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان آغاز می‌شود
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات امدادرسانی هوایی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از خبرگزاری میزان محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: از روز هشتم اسفند بارندگی‌هایی در جنوب شرق کشور داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی بیان کرد: امروز ۱۱ اسفند، ۴ منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آب‌گرفتگی بوده و در ۱۱ شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده‌اند، افزود: عمدتا سیلاب‌ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و به بروز آبگرفتگی‌های گسترده‌ای منجر شده و تا این لحظه به حدود ۱۱۰۰ خانوار امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوار‌های گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد، افزود: از این تعداد به ۲۷۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است.

وی گفت: بین متاثرین از سیل و آبگرفتگی ۱۲۰۰ تخته موکت و ۲ هزار تخته پتو، ۵ تن نایلون، ۲۵۰ شعله چراغ والور توزیع و ۶ هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل زده است.

محمودی، ادامه داد: ۶۴ تیم در منطقه حضور پیدا کرده‌اند و به استان‌های همجوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده‌باش داده شده تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند.

در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل ۲ فروند بالگرد فراخوان شده، اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب جدا خودداری کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان