حل معضلات شهر رشت بر تمامی شهرهای گیلان تاثیرات مثبت میگذارد
حل معضلات شهر رشت بر تمامی شهرهای گیلان تاثیرات مثبت میگذارد
واثق کارگرنیا در این جلسه ضمن خوشامد گویی به سردار آقازاده و احمدی سنگری نمایندگان رشت در مجلس،شورای اسلامی و همچنین خیر مقدم به معاونت عمرانی استانداری گیلان و نمایندگان شهرهای آستانه اشرفیه، بندر انزلی و لنگرود به چند معضل اساسی شهر رشت اشاره داشت و گفت: ظرفیت شهرداری رشت پاسخگوی همه معضلات نیست و مواردی،چون اجرای رینگ ۹۰ متری و احیاسازی رودخانه های رشت رویکردهای ملی دارد و بدون حمایتهای کلان قابل اجرا نیست.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت کارگرنیا گفت: متاسفانه لایحه مدیریت یکپارچه شهری از برنامه کار مجلس خارج شد و به نتیجه نرسید در حالیکه عدم یکپارچگی ادارات ، همواره سبب موازی کاری و ناهماهنگی های زیادی در امور جاری بوده و باعث اتلاف وقت و هزینه است.
 وی گفت: چنانچه بتوان به نحوی طرح مجدد این پرونده را در مجلس مطرح و به تصویب رساند ، کمک شایانی به تسریع امور شهر میشود
کارگرنیا در رابطه با مصوبه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه نیز گفت: این ماده قانونی بجا و لازم بود و درخواست مشخص ما در این رابطه تمدید بند ت برای سال ۱۴۰۳ و تعمیم آن به املاک نسق ساز است تا به ساماندهی ساخت و سازهای نسقی که بعضا فاقد امتیازات آب و برق در محلات کم برخوردار نیز هستند رسیدگی شود.
کارگرنیا در بحث ماده ۵ نیز خواستار ایجاد دبیرخانه این ماده قانونی در شهرداری رشت شد و گفت در تهران این مطلب اجرایی شده است.
وی درخواست شورای عالی استانها مبنی بر افزایش بودجه تخصیصی به رشت و لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی شهر رشت را نیز در این نشست خاطرنشان ساخت و گفت در این راستا خواستار نگاه ویژه مجلس و دولت محترم هستیم.
نباید بودجه ای را که به امور فرهنگی تخصیص یافته است در شرایط کمبود بودجه به سایر حوزه ها منتقل نماییم
در ادامه نشست اعضای شورای شهر رشت با اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، که روز پنج شنبه ۲۱ دی ماه برگزار گردید، هادی رمضانی نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به مباحث عمرانی اظهار داشت: در این جلسه دوستان نماینده ازحوزه مجلس و شورا بقدر کافی به مسایل عمرانی اشاره داشتند از این رو برخود تکلیف می دانم برای این که حق مطلب در خصوص موضوعات فرهنگی نیز رعایت گردد، عرض نمایم در کنار مباحث عمرانی از جمله مشکلاتی که کشور ما و نیز شهر رشت با آن روبروست مسایل فرهنگی می باشد و در این میان توجه به شهر رشت با توجه به مرکز استان بودن آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در ادامه افزود: در خصوص مباحث فرهنگی نسل جوان ما آماج حملات در رسانه ها و فضاهای مجازی قرار دارند و وضعیت ما به گونه ای است که در حوزه اخلاق اجتماعی می باید فکر بیشتری کنیم و دولتمردان ما نیز می باید به فرهنگ، آداب و سنن ملی و مذهبی ما اهتمام بیشتری بورزند.
رمضانی در پایان صحبتهایش گفت: نباید اصل و اساس خود را فراموش کنیم، اصلی که پایه های انقلاب بر آن بما شد. وقتی اعتقادات ما مورد خدشه قرار گیرد هرگز به تعالی نخواهیم رسید از اینرو باید در حوزه های فرهنگی با دقت بیشتری تصمیم گیری کنیم و در این مسیر از تمامی ظرفیت های دلسوز و انقلابی نیز بهره ببریم و این گونه نباشد بودجه ای را که به امور فرهنگی تخصیص یافته است در شرایط کمبود بودجه به سایر حوزه ها منتقل کنیم .
  • منبع خبر : شهرداری رشت