الزام اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا
الزام اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا
کمبود نیرو از دلایل فعال نشدن منطقه ویژه اقتصادی آستارا

فرماندار شهرستان آستارا بر الزام اتصال راه آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید با تدوین یک برنامه مدون و در زمان بندی به‌خصوص این منطقه را در زون های مشخص توسعه دهیم، ادامه داد: نمی‌شود گفت که چون تعدادی در بخش های عمرانی و توسعه ای این بندر مشغول به کار شده‌اند، پس توانسته ایم نقش مهمی را در رفع اشتغال منطقه برداریم.

وی با تأکید بر اینکه در ایجاد یک بندر ۲۳ دستگاه دخیل هستند، تصریح کرد: باید از ظرفیت بندری موجود در آستارا به نحو شایسته استفاده کرد و اگر منطقه ویژه اقتصادی به معنای واقعی فعال شود به طور یقین شاهد اشتغال بسیار بالا در بخش های مختلف برای شهروندان خواهیم بود.

صابر با اشاره به اینکه اتصال راه آهن سراسری رشت – آستارا – آستارا – باکو به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از الزامات است، خاطرنشان کرد: اگر این مهم محقق شود حمل و نقل ترکیبی آستارا زبانزد خواهد شد.

وی اضافه کرد: آستارا با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارای ویژگی و پتانسیل های بالقوه در اقتصاد است که باید در همه حوزه ها توسعه یابد.

کمبود نیرو از دلایل فعال نشدن منطقه ویژه اقتصادی آستارا

کریم رسولی، مدیرکل گمرک آستارا در این جلسه، خاطرنشان کرد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ صادر شده است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مهمترین عوامل فعال نشدن گمرک این منطقه است، توضیح داد: از معرفی رئیس گمرک این منطقه تا ۱۶ پست دیگر به نیروی انسانی نیازمندیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تا دو ماه آینده نیروها را جذب و به کار بگیریم، افزود: راه اندازی گمرک و ارائه خدمات در این منطقه از اولویت ما می باشد تا به سرمایه‌گذاری در آن منطقه کمک کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا