آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از روز شنبه
آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از روز شنبه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز واکسیناسیون کووید-19 برای گروه سنی 9 تا 12 سال از روز شنبه- 9 بهمن- در تمامی مراکز واکسن سرتاسر استان خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان( وب دا)؛ دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از شنبه در تمامی مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ استان آغاز می شود اظهار کرد: بر اساس مصوبه ی کمیته ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، واکسن های سینوفارم و پاستوکووک برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از ۹ بهمن در تمامی مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ در سراسر استان آغاز می شود.

وی افزود: از ابتدای شیوع کووید-۱۹ و تمایل ویروس و جهش های آلفا، بتا و دلتا به بزرگسالان و سالمندان، تمرکز واکسیناسیون در همه ی کشورهای دنیا بر روی گروه هدف سنی بالای ۱۲ سال بوده اما هم اکنون تمایل ویروس به کودکان زیر ۱۲ سال، بیشتر از پیش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر از فرصت فراهم شده برای اجرای واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال استفاده کرد گفت: واکسن های پاستوکوک و سینوفارم برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال تایید شده و باید هم اکنون از این فرصت برای ایجاد ایمنی در گروه سنی فوق در برابر ویروس کووید -۱۹ و جهش های احتمالی آن نهایت استفاده را برده و کودکان مان در این گروه سنی را واکسینه کنیم. به گفته ی وی از روز شنبه (۹ بهمن)، در تمامی مراکز واکسیناسیون سراسر استان، گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال می توانند به همراه اولیا برای دریافت واکسن خود مراجعه کنند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان