افزایش تولید با حفظ اراضی موجود کشاورزی گیلان در سال ۱۴۰۰
افزایش تولید با حفظ اراضی موجود کشاورزی گیلان در سال ۱۴۰۰
استاندار گیلان افزایش تولید با حفظ اراضی موجود کشاورزی و تقویت بستر‌های گلخانه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ را مورد تأکید قرار داد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها” گفت: شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استمرار این روند در سالیان اخیر، تعیین شده است.

او با بیان اینکه با تداوم حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی آن، امسال شروع دوباره شکوفایی اقتصادی خواهد بود، افزود: به سبب تشدید تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا دشواری‌های زیادی به ویژه در عرصه اقتصادی برای کشور ایجاد شد که بر اساس فرمایشات امیدبخش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و رئیس جمهوری امسال نسبت به گذشته بهتر خواهد بود.

استاندار گیلان ماهیت شعار‌های سال در سالیان اخیر را در حوزه اقتصادی و تولید عنوان کرد و اظهار داشت: تعیین عنوان‌های اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب به معنای قرار داشتن در جنگ اقتصادی و ضرورت برنامه ریزی حول محور اشتغال، اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

زارع با تأکید بر اینکه همدلی و همراهی‌ها بین دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید منجر به گره گشایی از یک واحد تولیدی شود، ادامه داد: امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران و افزایش حس اعتماد آنان می‌تواند نقطه قوتی برای پویایی این بخش باشد.

او بر ضرورت رصد مشکلات واحد‌های تولیدی قبل از ورود به مقطع بحرانی و برطرف کردن آن‌ها تأکید کرد و گفت: بانک‌های عامل با تسریع در روند پرداخت تسهیلات در روز‌های آغازین سال و همراهی در استمهال بدهی ها، نیاز واحد‌های تولیدی به نقدینگی و سرمایه در گردش را تأمین کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی را از انتظارات سال جدید اعلام کرد و افزود: وجود طرح توسعه در واحد‌های تولیدی نشانگر عزم جدی تولیدکنندگان در این مسیر است که باید با جدیت محقق شود.

زارع بر لزوم استمرار روند هدفگذاری شده بازگشت تعدادی از واحد‌های تملیک شده بانک‌ها در هر ماه تأکید کرد و اظهار داشت: پیشگیری از واردات برخی کالا‌های مشابه تولید داخل به ویژه محصولات تولیدی استان باید در دستور کار و جزء درخواست‌ها از سطوح ملی باشد.

او افزایش تولید با حفظ اراضی موجود کشاورزی و تقویت بستر‌های گلخانه‌ای در سال ۱۴۰۰ را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مدیران دستگاه‌ها آسیب‌ها و موانع پیش‌رو و پیشنهادات عملیاتی را در قالب برنامه‌های کمی و کیفی برمبنای برش ملی و استانی تهیه و ارائه کنند.

استاندار گیلان به ظرفیت‌های موجود در این استان برای پوشش بخشی از بازار داخلی و خارجی با برندسازی محصولات و افزایش کیفیت و کمیت اشاره و تصریح کرد: تحقق هدفگذاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۹ با همدلی و انسجام صورت گرفت، اما این میزان با توجه به ظرفیت‌های گیلان، قانع کننده نیست.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران