پس گرفتن اراضی ملی میلیاردی در رشت از متصرف غیر بومی
پس گرفتن اراضی ملی میلیاردی در رشت از متصرف غیر بومی
رئیس اداره منابع طبیعی رشت، از رفع تصرف ۱۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی در روستای کچای خبر داد و گفت: نیروهای یگان حفاظت این اراضی را از یک متصرف غیربومی پس گرفتند.

مهدی پورمیرزایی ، از آزادسازی زمین‌های ملی در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت در منطقه سراوان، ۱۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی را در روستای کچای این شهرستان آزادسازی کردند.

وی ارزش اراضی رفع تصرف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: نیروهای یگان حفاظت این اراضی را از یک متصرف غیربومی پس گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، با اشاره به محصور شدن قطعه زمین مذکور با سیم خاردار، تصریح کرد: متصرف با ریختن مصالح در این زمین، قصد داشت در آن ویلا بسازد که با اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ از تصرف آزاد و همه آثار تصرف جمع آوری شد.

پورمیرزایی، همچنین از رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربعی در خمام رشت خبر داد و عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت با همکاری نیروی انتظامی زیباکنار، اراضی ملی مذکور را از یک متصرف در منطقه زیباکنار پس گرفتند.

وی با اشاره به رفع تصرف این قطعه زمین ملی با حکم قضایی، افزود: متصرف با محصور کردن زمین و ساخت بنا و آلاچیق، یک مرکز تفریحی برای گردشگران ایجاد کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین مذکور را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کردند، گفت: با کمک نیروهای یگان حفاظت کلیه سازه های غیر مجاز در این زمین تخریب شد.

وی همچنین از کشف و ضبط تعداد ۲۶ اصله گرده بینه و گرده کاتین از جنس توسکا به حجم کل ۱.۴۸ مترمکعب در روستای بلسکه در اراضی ملی آبندان خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی چوب آلات مکشوفه حدود ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پورمیرزایی اضافه کرد: براساس گزارش همیاران طبیعت مبنی بر قطع و قاچاق چوب آلات جنگلی و ممنوع القطع در اراضی ملی و حمل و جاسازی آن در خانه ای مخروبه در منطقه دهنه سر شیجان، همکاران حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و اداره منابع طبیعی شهرستان رشت پس از بازدید و گشت در محدوده مورد گزارش موفق به کشف و ضبط تعداد حدود ۲۴۷ اصله گرده بینه و گرده کاتین از جنس سفیدپلت و توسکا شدند و پرونده قضایی برای متخلفین تنظیم شد و اقدامات بعدی در حال انجام است.

  • منبع خبر : ایسنا