واجد شرایط بودن یکهزار و ۳۸۸ مددجوی بهزیستی در گیلان برای دریافت خانه های نهضت ملی مسکن
واجد شرایط بودن یکهزار و ۳۸۸ مددجوی بهزیستی در گیلان برای دریافت خانه های نهضت ملی مسکن
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی گیلان از واجد شرایط بودن یکهزار و ۳۸۸ مددجوی تحت پوشش بهزیستی گیلان جهت دریافت مسکن ملی خبر داد.

رشتستان – معصومه نوبخت معاون هماهنگی و مراکز غیردولتی،مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی گیلان با بیان اینکه بهزیستی گیلان همواره پیگیر وضعیت تامین مسکن مددجویان است، اظهار داشت: از اسفند سال گذشته تا کنون، ۳ هزار و ۵۹۹ معلول و خانوار دارای معلول در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد، یکهزار و ۳۸۸ متقاضی برای دریافت مسکن ملی واجد شرایط هستند.

وی همچنین به تایید نهایی ۳۳۶ مددجوی توانخواه بهزیستی گیلان اشاره کرد و افزود: ساخت مسکن ملی برای ۸۵ مددجوی متقاضی از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ نفر مددجوی دیگر نیز از سوی اداره راه و شهرسازی گیلان آغاز شد.

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: ساخت مسکن برای ۳۲ معلول و یا خانوار دارای معلول تحت پوشش، از مدتی قبل در شهرستان های: رشت ، آستانه اشرفیه ، لنگرود ، و آستارا با کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی بهزیستی کشور برای هر مددجو و تأمین زمین آغاز شده است.

نوبخت با اشاره به اولویت شروع ساخت مسکن ملی برای ۱۵۷ مددجوی دیگر بهزیستی، اضافه کرد: قرار است ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای ساخت مسکن از سوی سازمان بهزیستی به مددجویان تحت پوشش پرداخت شود.

وی در پایان با بیان اینکه سهم آورده ی هر متقاضی ۴۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: به مددجویان معلول تحت پوشش نیز تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان ، با بهره ۴ درصد تسهیلات پرداخت می شود.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان