افتتاح ۵ طرح در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا
افتتاح ۵ طرح در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا
پنج طرح زیرساختی و تجهیزاتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به مناسبت هفته گرامیداشت دولت و با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و استاندار گیلان به افتتاح رسید.

به گزارش روابط  عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، ظهر امروز ۵ شهریور ماه به مناسبت هفته دولت مراسم افتتاح فاز اول پایانه غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با حضور دکتر “حمیدرضا آبایی” مدیر کل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و دکتر “ارسلان زارع” استاندار گیلان به افتتاح و بهره برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در آئین افتتاح این پروژه با بیان اینکه دریای خزر برای تجارت دریایی پتانسیل بالایی دارد، اظهار داشت: ۵ طرح احداث پست برق فشار قوی، سیلوغلات، شیپ آنلودر، انبار سرپوشیده و محوطه سازی از جمله پروژه های قابل افتتاح امروز است.

وی افزود: پروژه راه اندازی پست برق بندر آستارا توسط سازمان بنادر و دریانوردی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شد و ۴ پروژه دیگر توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

آبایی با اشاره به ارتقای ظرفیت بندر آستارا خاطرنشان کرد: پایانه غلات بندر آستارا با وسعت پنج هکتار، ۱۶ هزار تن ظرفیت دارد و ظرف دو سال آینده با توسعه زیرساخت ظرفیت این بندرگاه تا سه و نیم میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه ۵ طرح قابل افتتاح از جمله طرح‌های اثر گذار اقتصادی است که در بندر آستارا افتتاح شد، عنوان داشت: با توجه به امکانات فراهم شده در این بندر، پیش‌بینی می‌شود روند ورود محموله غلات به این بندر سرعت بیشتری بگیرد.

زارع با اشاره به اشتغال زایی این طرح‌ها، تصریح کرد: مجموع این طرح‌ها با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر و اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری با وجود شیوع کرونا تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا ۳۵ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: رویکرد دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه تجارت خارجی است و نقش بنادر شمالی کشور به خصوص آستارا در تامین ارز و مبادلات تجاری مهم است.

رشتستان

  • منبع خبر : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان