اعلام آمادگی مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار برای برگزاری نشست های تخصصی
اعلام آمادگی مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار برای برگزاری نشست های تخصصی
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

به میزبانی کتابخانه عمومی شهید هدایت درویشوند رودبار و همزمان با هفته کتاب، نشست مجازی مطالعاتی فرهیختگان ادبی رودبار با حضور دو تن از چهره های ادبی فعال این شهرستان در بستر فضای اسکای روم برگزار شد.

نشست مجازی مطالعاتی فرهیختگان ادبی شهرستان رودبار با هدف معرفی روش های مختلف و نوین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  با حضور سید هاشم تیموری، استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر؛ نعمیه آرنگ، استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر مطرح این شهرستان و مجتبی رمضانی شیرکوهی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار به میزبانی کتابخانه عمومی شهید هدایت درویشوند و در بستر فضای اسکای روم برگزار شد.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار در ابتدای این نشست ویژه مطالعاتی که با استقبال مناسبی از سوی علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی نیز مواجه شد ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و گرامیداشت مقام کتابداران به نقش پر رنگ این قشر زحمتکش در اعتلای فرهنگ مطالعه در کشور اشاره کرد.
مجتبی رمضانی شیرکوهی با بیان اینکه گسترش فرهنگ خواندن در جامعه نیازمند برنامه ریزیهای منسجم و همکاری های گسترده ای از سوی همه دستگاه ها، نهادها و مردم است، از آمادگی مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار برای برگزاری نشست های تخصصی با حضور نخبگان و صاحبنظران این حوزه برای برای بررسی این مقوله مهم خبرداد.
رمضانی در ادامه ضمن اشاره به تالیفات سید هاشم تیموری، کتاب «منظومه داستان راستان شهید مطهری» و کتاب «از خاک تا افلاک» را از ارزشمندترین آثار وی نام برد.
وی همچنین «پروانگی»، «بیدار خاموش»، «یاس و بنفشه ها»، «از بی کرانه ها»، «دیوان ژاله قائم مقامی»، و «از کوچ همیشه» را از مهمترین آثار نعیمه آرنگ دانست.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار در پایان صحبت های خود برگزاری نشست مجازی تخصصی مطالعاتی فرهیختگان شهرستان رودبار را در راستای استفاده از نظر و ایده صاحبنظران شهرستان برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و خواندن عنوان کرد.
در ادامه این نشست حضور سید هاشم تیموری، استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر؛ نعمیه آرنگ، استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر مطرح این شهرستان  ضمن آموزش مهارت نوشتن، خواندن و چگونگی مطالعه مفید، در خصوص راه های تمرکز بر خواندن، راه های ایجاد آغاز یک مطالعه سودمند، و نحوه ادامه سیر مطالعاتی مطالب مهمی بیان داشتند.