اعزام ۱۰۰تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور
اعزام ۱۰۰تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور
۱۰۰ تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت حضور در یادمان‌های دوران دفاع مقدس، عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، صبح روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰۰ تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بدرقه دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه و جمعی از مسئولان؛  دانشگاه از گلزار شهدای شهر رشت در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
دکتر آشوبی در حاشیه اعزام دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گلزار شهدای رشت، ضمن قرائت فاتحه‌ای بر جوار پاک و مقدس شهدا، بر لزوم عبرت گیری از سیره و سبک شهیدان و ایثارگران و انتقال مفاهیم ناب آن دوران مقدس و روحانی به نسل کنونی تأکید کرد.
وی تسهیل و مساعدت در اعزام دانشجویان و کارکنان به یادمان و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را تکلیفی از سوی مسئولان و متولیان نظام سلامت دانست و ثمره ارزشمند این انقلاب فرهنگی ایجادشده را در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر برشمرد.
گفتنی است، زائران اعزامی از  نظام سلامت استان گیلان به مدت پنج روز در یادمان‌های دوران دفاع مقدس ازجمله مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، شلمچه، اروندکنار، طلائیه، خرمشهر و آبادان حضور خواهند یافت.
حضور در یادمان‌های دفاع مقدس، استماع روایت رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان و همچنین حضور در همایش‌های فرهنگی و بصیرتی ازجمله برنامه‌های حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راهیان نور است.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان